Valenţele jocului teatral în vederea dezvoltării competenţei de receptare literar-artistică la preșcolari
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
444 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 22:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.015 (28)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
SM ISO690:2012
BARALIUC, Nadejda. Valenţele jocului teatral în vederea dezvoltării competenţei de receptare literar-artistică la preșcolari. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 34-38. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Valenţele jocului teatral în vederea dezvoltării competenţei de receptare literar-artistică la preșcolari

The valences of theatrical game in view of the development of the literary-artistic reception competence of preschool children

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.07
CZU: 373.2.015

Pag. 34-38

Baraliuc Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

Articolul reflectă importanța jocului teatral în dezvoltarea competenței de receptare literar-artistică a preșcolarului. Jocul teatral facilitează receptarea adecvată a textului literar și contribuie la dezvoltarea cunoașterii imagini artistice de către preșcolar, în baza căruia are loc înțelegerea operei literare. Prin implicarea în jocurile de teatru, copiii învață mai ușor conținutul operei literare. Astfel are loc: cunoașterea artistică care include fenomene ale suprasensibilului; descoperirea naturii emoțional-afective a receptării, modului de reflectare a realității exterioare și interioare în opera literară; înțelegerea raportului subiect-obiect prezent în opera literară care contribuie la elaborarea epistemologiei receptării literar-artistice; comunicarea literară și identificarea cu personajul; colaborarea autorului cu receptorul care creează jocul teatral; analiza operei literare.

The article reflects the importance of theatrical play in the development of preschoolers’ literary-artistic reception skills. The theatrical game facilitates the adequate reception of the literary text and contributes to the development of knowledge of artistic images by the preschooler, on the basis of which the understanding of the literary work takes place. By engaging in theater games, children learn the content of the literary work more easily. Thus occurs: artistic knowledge that includes phenomena of the supersensible; the discovery of the emotional-affective nature of reception, the way of reflecting the external and internal reality in the literary work; understanding the subject-object relationship present in the literary work that contributes to the elaboration of the epistemology of literary-artistic reception; literary communication and identification with the character; the author’s collaboration with the receiver who creates the theatrical play; analysis of the literary work.

Cuvinte-cheie
Competența de receptare literar-artistică, text literar, receptor, operă literară, joc teatral, imagine artistică, comunicare literară, teatru de masă cu jucării, teatru de masă cu imaginile obiectelor, teatru de flanele-graf, teatru de umbre,

The competence of literary-artistic reception, literary text, receiver, literary work, theatrical game, artistic image, literary communication, toy mass theater, mass theater with object images, flannelgraph theater, shadow theater