Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
444 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 22:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.015 (28) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016) |
SM ISO690:2012 BARALIUC, Nadejda. Valenţele jocului teatral în vederea dezvoltării competenţei de receptare literar-artistică la preșcolari. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 34-38. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.07 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.07 | ||||||
CZU: 373.2.015 | ||||||
Pag. 34-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reflectă importanța jocului teatral în dezvoltarea competenței de receptare literar-artistică a preșcolarului. Jocul teatral facilitează receptarea adecvată a textului literar și contribuie la dezvoltarea cunoașterii imagini artistice de către preșcolar, în baza căruia are loc înțelegerea operei literare. Prin implicarea în jocurile de teatru, copiii învață mai ușor conținutul operei literare. Astfel are loc: cunoașterea artistică care include fenomene ale suprasensibilului; descoperirea naturii emoțional-afective a receptării, modului de reflectare a realității exterioare și interioare în opera literară; înțelegerea raportului subiect-obiect prezent în opera literară care contribuie la elaborarea epistemologiei receptării literar-artistice; comunicarea literară și identificarea cu personajul; colaborarea autorului cu receptorul care creează jocul teatral; analiza operei literare. |
||||||
Cuvinte-cheie Competența de receptare literar-artistică, text literar, receptor, operă literară, joc teatral, imagine artistică, comunicare literară, teatru de masă cu jucării, teatru de masă cu imaginile obiectelor, teatru de flanele-graf, teatru de umbre, The competence of literary-artistic reception, literary text, receiver, literary work, theatrical game, artistic image, literary communication, toy mass theater, mass theater with object images, flannelgraph theater, shadow theater |
||||||
|