Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.161.1`23 (1) |
Восточнославянские языки (372) |
![]() ГЫРА, Елизавета. Средство репрезентации эмоционально-психического концепта «СКУКА». In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.1, pp. 93-101. ISBN 978-9975-50-286-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 18, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.161.1`23 | ||||||
Pag. 93-101 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Relevanța studiului este determinată de faptul că studiul a fost realizat în cadrul paradigmei științifice moderne – lingvistica cognitivă. Limbajul este considerat cheia cunoașterii entităților mentale studiate, deoarece funcționează ca un sistem cognitiv. Scopul studiului este de a stabili și diferenția corpus de mijloace lingvistice de verbalizare a con-ceptului ca fenomen emoțional și mental (componente nucleare și periferice; limbaj și vor-bire; mijloace de nivel). Se analizează problema componentei figurativ-lingvistice a con-ceptului „plictiseală‖ în limba rusă. |
||||||
Cuvinte-cheie microcâmp „emoțional-psihic‖ al conceptului „Plictiseală‖, nucleu lexico-semantic, nivel derivațional (periferie apropiată), nivel lexico-frazeologic (periferie îndepărtată), nivel morfologic-sintactic (periferie extremă), componentă figurativ-lingvistică a conceptul de „plictiseală‖. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Gâra, E.</dc:creator> <dc:date>2022</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Relevanța studiului este determinată de faptul că studiul a fost realizat în cadrul paradigmei științifice moderne – lingvistica cognitivă. Limbajul este considerat cheia cunoașterii entităților mentale studiate, deoarece funcționează ca un sistem cognitiv. Scopul studiului este de a stabili și diferenția corpus de mijloace lingvistice de verbalizare a con-ceptului ca fenomen emoțional și mental (componente nucleare și periferice; limbaj și vor-bire; mijloace de nivel). Se analizează problema componentei figurativ-lingvistice a con-ceptului „plictiseală‖ în limba rusă.</p></dc:description> <dc:source>Interuniversitaria (Ediția 18, Vol.1) 93-101</dc:source> <dc:subject>microcâmp „emoțional-psihic‖ al conceptului „Plictiseală‖</dc:subject> <dc:subject>nucleu lexico-semantic</dc:subject> <dc:subject>nivel derivațional (periferie apropiată)</dc:subject> <dc:subject>nivel lexico-frazeologic (periferie îndepărtată)</dc:subject> <dc:subject>nivel morfologic-sintactic (periferie extremă)</dc:subject> <dc:subject>componentă figurativ-lingvistică a conceptul de „plictiseală‖.</dc:subject> <dc:title>Средство репрезентации эмоционально-психического концепта «СКУКА»</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>