Pandemia de Covid-19 în registrul vizual al mediilor de comunicare în masă din România: de la informare la anxietate
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
346 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 17:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
616-036.21:578.834:[070+659.3](498) (1)
Патология. Клиническая медицина (7204)
Вирусология (446)
Газеты. Пресса. Журналистика (571)
Реклама. Информационная работа. Связи с общественностью (394)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Daniel. Pandemia de Covid-19 în registrul vizual al mediilor de comunicare în masă din România: de la informare la anxietate. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 91-100. ISBN 978-9975-45-821-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 3, 2022
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale"
3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Pandemia de Covid-19 în registrul vizual al mediilor de comunicare în masă din România: de la informare la anxietate

Covid-19 pandemic in the visual records of the media in Romania: from informing to anxiety

CZU: 616-036.21:578.834:[070+659.3](498)

Pag. 91-100

Ungureanu Daniel
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2022


Rezumat

Since the beginning of 2020, media contact meant a conscious or accidental exposure, but nevertheless strong, to pandemic-themed content. Hence, this study uses qualitative case studies and content analysis of the pandemic imaginary distributed in digital spaces by Romanian newsrooms. The interval covers the first year of the pandemic, more precisely from March to November 2020, which includes the following topics: Diamond Princess cruise ship, mask effectiveness, airborne transmission, mother-to-child transmission, related diseases, bleach use and human immunodeficiency virus association. The results indicate that the newsrooms aimed to attract readers with “click-bait” images, but which, premeditated or not, aroused a feeling of fear.

De la începutul lui 2020, contactul cu mass-media a însemnat o expunere conștientă ori accidentală, dar totuși puternică, la conținut pe temă pandemică. Prin urmare, acest studiu utilizează studii de caz calitative și analize de conținut ale imaginarului pandemic distribuit în spațiile digitale de către redacțiile de știri din România. Intervalul acoperă primul an al pandemiei, mai precis din luna martie până în noiembrie 2020, care include următoarele subiecte: vasul de croazieră Diamond Princess, eficacitatea măștii, transmiterea prin aer, transmiterea de la mamă la făt, boli asociate, ingerarea de înălbitor și asocierea cu virusul imunodeficienței umane. Rezultatele indică faptul că redacțiile de știri și-au propus să atragă cititorii cu imagini de tip „click-bait”, dar care, premeditat sau nu, au stârnit un sentiment de teamă.

Cuvinte-cheie
media campaigns, clickbait, coronaphobia, health crisis, invisible enemy,

campanii mediatice, clickbait, coronafobie, criză sanitară, inamic invizibil