Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 17:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
616-036.21:578.834:[070+659.3](498) (1) |
Патология. Клиническая медицина (7204) |
Вирусология (446) |
Газеты. Пресса. Журналистика (571) |
Реклама. Информационная работа. Связи с общественностью (394) |
![]() UNGUREANU, Daniel. Pandemia de Covid-19 în registrul vizual al mediilor de comunicare în masă din România: de la informare la anxietate. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 91-100. ISBN 978-9975-45-821-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale Ediția 3, 2022 |
||||||
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale" 3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 616-036.21:578.834:[070+659.3](498) | ||||||
Pag. 91-100 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Since the beginning of 2020, media contact meant a conscious or accidental exposure, but nevertheless strong, to pandemic-themed content. Hence, this study uses qualitative case studies and content analysis of the pandemic imaginary distributed in digital spaces by Romanian newsrooms. The interval covers the first year of the pandemic, more precisely from March to November 2020, which includes the following topics: Diamond Princess cruise ship, mask effectiveness, airborne transmission, mother-to-child transmission, related diseases, bleach use and human immunodeficiency virus association. The results indicate that the newsrooms aimed to attract readers with “click-bait” images, but which, premeditated or not, aroused a feeling of fear. |
||||||
Cuvinte-cheie media campaigns, clickbait, coronaphobia, health crisis, invisible enemy, campanii mediatice, clickbait, coronafobie, criză sanitară, inamic invizibil |
||||||
|