Articolul precedent |
Articolul urmator |
181 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-25 20:11 |
SM ISO690:2012 PARASCAN, Iulia-Andreea. Abilitățile socioprofesioanale ale profesorilor din învățământul special. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 180-188. ISBN 978-9975-46-394-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol. 17, Partea 2, 2018 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice" vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 180-188 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Abilitățile presupun formarea unor compețente ce se manifestă în comportamente și atitudini pe care profesorul le poate adopta într-o situație dată și care influențează modul în care își desfășoară activitatea didactică. Prin definiție, potrivit lui Cosmovici, abilitățile sunt „calități pozitive care pot exista sau nu în profilul unui profesor și ar putea fi definite prin cât de bine știe acesta să-și pună în aplicare cunoștințele și aptitudinile”[3, p.76]. Aptitudinile îl pot ajuta pe un profesor să identifice și să rezolve cu ușurință și într-un timp foarte scurt problemele de natură științifică pe care le poate întâmpina, dar capacitatea de a soluționa, cu rezultate bune, eventualele probleme socioemoționale pe care le implică munca de profesor într-o școală specială este o abilitate care are în spate nu doar cunoștiințe acumulate, ci și o serie de trăsături personale, cum ar fi viteza de reacție sau rezistența la stres. Până de curând, succesul adaptării la cerinţele mediului s-a asociat cu nivelul de dezvoltare a abilităţilor socioemoționale, separând raţionalitatea de emoţii. Cu toate că abilităţile sunt foarte importante, emoţiile sunt o sursă de informaţii esenţiale pentru supravieţuire. Formarea emoţională din viaţa adultă îşi are originea în dezvoltarea competenţelor socioemoţionale. |
||||||
Cuvinte-cheie abilităţi, aptitudini, emoţie, profesor, inteligență inter- și intraemoțională, cultură emoţională, abilities, skills, emotions, teachers, inter and intra-emotional intelligence, emotional culture |
||||||
|