Abilitățile socioprofesioanale ale profesorilor din învățământul special
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
181 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-25 20:11
SM ISO690:2012
PARASCAN, Iulia-Andreea. Abilitățile socioprofesioanale ale profesorilor din învățământul special. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.2, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 2, pp. 180-188. ISBN 978-9975-46-394-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol. 17, Partea 2, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.2, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Abilitățile socioprofesioanale ale profesorilor din învățământul special


Pag. 180-188

Parascan Iulia-Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 noiembrie 2022


Rezumat

Abilitățile presupun formarea unor compețente ce se manifestă în comportamente și atitudini pe care profesorul le poate adopta într-o situație dată și care influențează modul în care își desfășoară activitatea didactică. Prin definiție, potrivit lui Cosmovici, abilitățile sunt „calități pozitive care pot exista sau nu în profilul unui profesor și ar putea fi definite prin cât de bine știe acesta să-și pună în aplicare cunoștințele și aptitudinile”[3, p.76]. Aptitudinile îl pot ajuta pe un profesor să identifice și să rezolve cu ușurință și într-un timp foarte scurt problemele de natură științifică pe care le poate întâmpina, dar capacitatea de a soluționa, cu rezultate bune, eventualele probleme socioemoționale pe care le implică munca de profesor într-o școală specială este o abilitate care are în spate nu doar cunoștiințe acumulate, ci și o serie de trăsături personale, cum ar fi viteza de reacție sau rezistența la stres. Până de curând, succesul adaptării la cerinţele mediului s-a asociat cu nivelul de dezvoltare a abilităţilor socioemoționale, separând raţionalitatea de emoţii. Cu toate că abilităţile sunt foarte importante, emoţiile sunt o sursă de informaţii esenţiale pentru supravieţuire. Formarea emoţională din viaţa adultă îşi are originea în dezvoltarea competenţelor socioemoţionale.

The abilities involve the formation of some competences that manifest themselves in behaviors and attitudes that the teacher can adopt in a given situation, abilities that also influence the way the teacher performs its didactic activity. By definition, according to Cosmovici “abilities are positive qualities that may or may not exist in the profile of a teacher and could be defined by how well he knows to apply his/her knowledge and skills”.[Cosmovici A., 1999, pag.76] The skills can help a teacher identify and solve easily and in a very short space of time the scientific nature of the problems they may encounter, but the ability to solve with good results any socio-emotional problems involved in the profession of logoped is an ability, wich has not only just a background of learned knowledge, but it also has a number of professional traits, such as reaction speed or stress resistance. Until recently, the success of adapting to the environmental requirements has been associated with the level of socio-emotional abilities development, separating the rationality from emotions.Although, abilities are very important, emotions are a source of vital information for survival. Emotional adult life training originates in the development of socio-emotional skills.

Cuvinte-cheie
abilităţi, aptitudini, emoţie, profesor, inteligență inter- și intraemoțională, cultură emoţională,

abilities, skills, emotions, teachers, inter and intra-emotional intelligence, emotional culture