Activități de intervenție psihologică în diminuarea stresului la adolescenți
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
488 68
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 23:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942-053.6 (19)
Психология (3398)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, STANCIU, Mirela. Activități de intervenție psihologică în diminuarea stresului la adolescenți . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 125-129. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Activități de intervenție psihologică în diminuarea stresului la adolescenți

Activities of psyhcological intervention in diminishing stress at adolescents

CZU: 159.942-053.6

Pag. 125-129

Racu Iulia, Stanciu Mirela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2022


Rezumat

Articolul cuprinde rezultatele unui studiu experimental al stresului la adolescenți. Pe un eșantion de 269 de adolescenți (123 adolescenți și 146 adolescente) am administrat Scala de percepție a stresului Levenstein. Testul aplicat evidențiază că stresul este comun pentru toți adolescenții contemporani. Cu îngrijorare constatăm că mult peste jumătate din adolescenții se caracterizează prin nivel moderat (82,50%) și intens de stres (2,10%). În acest context în articol sunt descrise obiectivele și principiile activității de intervenție psihologică orientate la controlul și diminuarea stresului la adolescenți. Totodată articolul conține și activități și tehnici concrete ce pot fi utilizate de psiholog în vederea diminuării stresului la adolescenți.

The article presents the results of an experimental research of stress in adolescence. On a sample of 269 adolescents (123 boys and 146 girls) we administrated Scale of perceived stress Levenstein. The test shows that stress is a common phenomenon for modern adolescents. So we note that a huge number of adolescents have a medium (82,50%) and high level of stress (2,10%). In this context article describes the objectives and principles of activities of psychological intervention aimed to control and diminishing stress. Also article contains concrete activities and techniques that psychologist can use in order to diminish stress at adolescents.

Cuvinte-cheie
stres, adolescenţi, gen, vârstă, activități de diminuare,

stress, adolescents, gender, age, diminishing activities