Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-13 12:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2:811.135.1-91 (1) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2143) |
Балканские романские языки (1473) |
![]() MOCANU, Liuba. Unele considerente privind problema paronimelor în preșcolaritate. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 423-427. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2:811.135.1-91 | ||||||
Pag. 423-427 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The issue of paremias (proverbs, sayings) is studied both by linguists, anthropologists, psychologists, and teachers. The majority of the definitions given converge in considering paremias as forms of literary creation, forms of popular knowledge, and, last but not least, as linguistic expressions. The immensity and diversity of the distinct features approached focus on the human problems. Paremias express “concentrated drops of wisdom”, general-human truths. They are a way of children's mental processes development, especially thinking and language. Its success depends on the methods used by the teachers, some aspects being reflected in the article. |
||||||
Cuvinte-cheie paremii, proverbs, popular creation, paremii, proverbe, creația populară |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Mocanu, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Unele considerente privind problema paronimelor în preșcolaritate</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2022</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-617-2</relatedIdentifier> <subjects> <subject>paremii</subject> <subject>proverbs</subject> <subject>popular creation</subject> <subject>paremii</subject> <subject>proverbe</subject> <subject>creația populară</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.2:811.135.1-91</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2022</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The issue of paremias (proverbs, sayings) is studied both by linguists, anthropologists, psychologists, and teachers. The majority of the definitions given converge in considering paremias as forms of literary creation, forms of popular knowledge, and, last but not least, as linguistic expressions. The immensity and diversity of the distinct features approached focus on the human problems. Paremias express “concentrated drops of wisdom”, general-human truths. They are a way of children's mental processes development, especially thinking and language. Its success depends on the methods used by the teachers, some aspects being reflected in the article.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Problema paremiilor (proverbelor, zicătorilor) este cercetată atât de către lingviști, cât și de antropologi, psihologi, pedagogi. Majoritatea definiţiile care au fost date converg în a considera paremiile ca forme de creaţie literară, ca formă de cunoaştere populară şi, nu în ultimul rând, ca expresii lingvistice. Vastitatea şi diversitatea trăsăturilor distincte abordate au în centru interesul față de problemele omului. Paremiile exprimă “stropi concentraţi de înţelepciune”, adevăruri general-umane. Acestea reprezintă o modalitate de dezvoltare a proceselor psihice ale copiilor, îndeosebi a gândirii și a limbajului. Reușita acestora depinde de modalitățile la care recurg cadrele didactice, unele fiind reflectate în articol.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>