Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-17 16:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.017 (11) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2137) |
![]() UNGUREANU, Eugenia Nadia, GÎNJU, Stela. Învățarea prin descoperire centrată pe nevoile și capacitățile preșcolarului. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 251-255. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.017 | ||||||
Pag. 251-255 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The child who is learning must build his knowledge through his own understanding, no one can do this for himself. Children have the right to an adequate education because education is the way to better living conditions, to ensure a promising future. In early education, each day can be a captivating mystery for children to discover with enthusiasm, the educational content must be explored and discovered, at their own pace, by each child. This is how questions and desires are born to learn about everything that surrounds him. "The supreme art of the teacher is to awaken the joy of creative expression and the joy of knowledge". (Albert Einstein) |
||||||
Cuvinte-cheie learning, Learning through discovery, new education, pedocentrism, learning by doing, învățarea, învățarea prin descoperirea, educația nouă, pedocentrism, învățarea prin a face |
||||||
|