Direcțiile principale ale studierii muzicii instrumentale de cameră în muzicologia contemporană
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
243 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-01 16:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.7:78.03 (1)
Инструментальная музыка (274)
SM ISO690:2012
CABACOV, Dumitru, ŢÎRCUNOVA, Svetlana. Direcțiile principale ale studierii muzicii instrumentale de cameră în muzicologia contemporană. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, p. 17. ISBN 978-9975-117-80-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021

Direcțiile principale ale studierii muzicii instrumentale de cameră în muzicologia contemporană

CZU: 785.7:78.03

Pag. 17-17

Cabacov Dumitru, Ţîrcunova Svetlana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 6 octombrie 2022


Rezumat

În centrul atenției autorului se află problemele muzicii instrumentale de cameră: înnoirea limbajului muzical, căutările genuistice și stilistice, realizările semnificative ale compozitorilor din Europa de Est în domeniul muzicii camerale. Autorul efectuează o trecere în revistă a celor mai importante teze în studiul artelor susținute în ultima vreme de muzicologi din Rusia, Ucraina, Belarus. Tinerii muzicologi se bazează în cercetările lor pe realizările lui L. Raaben, o autoritate recunoscută în domeniul studiului muzicii instrumentale de cameră. Ei consideră rolul genurilor instrumentale de cameră în spațiul artistic al Epocii de Argint, prezintă evoluția genului unui ansamblu mare cu participarea pianului, analizează problemele istoriei și teoriei duetului de piane din secolul XX, sonatei pentru pian, ansamblurilor de coarde. Un domeniu special de cercetare îl reprezintă lucrările dedicate muzicii de cameră a unor compozitori (A. Dvorak, S. Prokofiev, V. Platonov ș.a.) din diferite regiuni (Udmurtia), țări (Ucraina, Belarus). Analiza tezelor prezentate demonstrează perspective bogate pentru studierea ulterioară a acestui domeniu al creației componistice, care este considerat de mulți muzicieni ca o zonă de experimentare și căutare.

Cuvinte-cheie
muzică instrumentală de cameră, teză, cercetare muzicologică, articol, definiţie