Paradigma STEAM în educație
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
299 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-20 13:27
SM ISO690:2012
MAXIAN, Pavel. Paradigma STEAM în educație. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, p. 185. ISBN 978-9975-46-583-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 2, 2021
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021

Paradigma STEAM în educație


Pag. 185-185

Maxian Pavel
 
Liceul Teoretic ”A. Agapie”, s. Pepeni, r. Sângerei
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2022


Rezumat

STEAM se referă la utilizarea creativității și a gândirii critice în învățarea despre lumea nostru. Conceptul STEAM pune în evidență abilitățile de creativitate, colaborare, gândire critică și comunicare. STEAM se fundamentează pe principiul învățării prin realizare. Educația tradițională STEM se concentrează în principal pe dezvoltarea abilităților de gândire convergente (rezolvarea problemelor), în timp ce educația Artistică pune accentul pe abilitățile de gândire divergente (creative). Abilitățile convergente urmează un proces specific pentru a ajunge la o soluție pentru o problemă, în timp ce abilitățile divergente vizează explorarea multor soluții posibile la o problemă. Prin urmare, se spune că abilitățile de gândire divergente stimulează creativitatea. Educația STEAM a câștigat o atenție mai semnificativă doar în ultimii ani, astfel încât există încă multe provocări la introducerea acestui stil interdisciplinar de educație în practică.