Consecințele asupra dezvoltării psihice a adolescentului în urma utilizării îndelungate a dispozitivelor de comunicare online, în perioada pandemiei cu COVID-19
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
423 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 15:40
SM ISO690:2012
CHIRIȚĂ, Vasile, CHELE, Gabriela, DOBRIN, Romeo, CHIRIȚĂ, Roxana. Consecințele asupra dezvoltării psihice a adolescentului în urma utilizării îndelungate a dispozitivelor de comunicare online, în perioada pandemiei cu COVID-19. In: Sănătate mintală într-o lume plină de provocări: Congresului Internațional al Societății Psihiatrilor, Narcologilor, Psihoterapeuților și Psihologilor Clinicieni, 23-26 iunie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2021, Ediția a II-a, pp. 59-60. ISBN 978-9975-3493-7-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătate mintală într-o lume plină de provocări
Ediția a II-a, 2021
Congresul " Sănătate mintală într-o lume plină de provocări"
Chişinău, Moldova, 23-26 iunie 2021

Consecințele asupra dezvoltării psihice a adolescentului în urma utilizării îndelungate a dispozitivelor de comunicare online, în perioada pandemiei cu COVID-19


Pag. 59-60

Chiriță Vasile12, Chele Gabriela13, Dobrin Romeo31, Chiriță Roxana21
 
1 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa“, Iaşi,
2 Institutul de Psihiatrie „Socola” Iași,
3 Spitalul Clinic de Psihiatrie, Socola, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2022


Rezumat

În luna martie a anului 2020 a fost declarată oficial pandemia de COVID-19. Măsurile de prevenție impuse, precum distanțarea fizică, purtarea măștilor, izolarea și carantinarea celor implicați, pot afectapopulația din punct de vedere psihosocial. Starea de urgență care a impus izolarea la domiciliu a adus cu sine noi provocări pentru sănătatea mintală. În special în rândul adolescenților, dependența de calculator poate deveni o problemă serioasă. Această prezentare are scopul de a evalua schimbările de comportament ale adolescenților apărute în urma izolării față de formele de mass-media digitale. Având mult mai mult timp liber la dispoziție ca urmare a carantinei, adolescenții pot utiliza in exces calculatoarele, telefoanele mobile si internetul. Acest fapt poate avea o influență negativă asupra sănătății fizice si psihice a acestora. Chiar și înainte de pandemia COVID-19, un număr considerabil de adolescenți prezentau un comportament adictiv față de jocurile pe calculator. Organizația Mondială a Sănătății a inclus Jocul patologic pe calculator în lista tulburărilor psihice din ICD 11 (International Classification of Diseases 11).Odată cu noua pandemie și incertitudinea din jurul ei, adolescenții și tinerii adulți sunt puși în fața unei situații stresante poate pentru prima dată în viața lor. Închiderea școlilor și anularea altor evenimente sociale au împins socializarea exclusiv către mediul online. Câteva dintre consecințele izolării la domiciliu sunt izolarea socială, plictiseala, stresul și privarea de somn. Având mai mult timp la dispoziție pentru jocurile pe calculator și acces limitat la alte activități recreaționale pe durata pandemiei, frecvența dependenței de calculator și internet poate crește în rândul tinerilor. Jocurile pe calculator sunt considerate un mecanism de a gestiona stresul. Mai mult, plictiseala ar putea juca un rol crucial în trecerea la utilizarea problematică a computerelor și a altor dispozitive media. Studiile arată că cele mai frecvente simptome observate la copii și adolescenți pe parcursul pandemiei au fost tulburări de concentrare(76.6%), plictiseală (52%), iritabilitate (39%), neliniște psihomotorie (38.8%), nervozitate (38%), sentimente de singurătate (31.3%), jenă (30.4%),și îngrijorare (30.1%). Adolescenții expuși riscului trebuie monitorizați pentru a vedea tiparele lor de joc, programul de somn și gradul de izolare social în timpul pandemiei COVID-19.