Dezvoltarea proceselor cognitive în corelare cu particularitățile de vârstă ale elevilor ca factor determinant în procesul de formare și dezvoltare a competenței investigative
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
428 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-27 14:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (95)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4078)
Психология (3516)
SM ISO690:2012
ROTARI, Natalia. Dezvoltarea proceselor cognitive în corelare cu particularitățile de vârstă ale elevilor ca factor determinant în procesul de formare și dezvoltare a competenței investigative. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 68-74. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.68-74
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea proceselor cognitive în corelare cu particularitățile de vârstă ale elevilor ca factor determinant în procesul de formare și dezvoltare a competenței investigative

Development of cognitive processes in connection with the age particularities of students as a determining factor in the process of forming and developing investigative competence

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.68-74
CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 68-74

Rotari Natalia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2022


Rezumat

Lucrarea reprezintă o analiză a etapelor de formare a competenței investigative în corelare cu potențialul cognitiv al elevilor. Dezvoltarea cognitivă a copiilor se realizează în câteva etape consecutive, fiecare etapă fiind caracterizată de formarea unui anumit tip de gândire și structurarea diferită a operațiilor mentale. Analiza acestor aspecte psiho-pedagogice, relevă potențial uman și pot fi corelate cu metodologia de învățare pentru o învățare eficientă.

The paper is an analysis of the stages of formation of investigative competence in correlation with the cognitive potential of students. The cognitive development of children is achieved in several consecutive stages, each stage being characterized by the formation of a certain type of thinking and the different structuring of mental operations. The analysis of these psycho-pedagogical aspects reveals human potential and can be correlated with the learning methodology for effective learning.

Cuvinte-cheie
procese cognitive, particularități de vârstă, competența investigativă, operații mentale, formă de gândire,

cognitive processes, age peculiarities, investigative competence, mental operations, form of thinking