Inserţia profesională şi educaţională a absolvenţilor potenţialul oferit de tinerii cu studii superioare pentru procesul schimbării
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
329 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 18:03
SM ISO690:2012
PASTOR, Ioan. Inserţia profesională şi educaţională a absolvenţilor potenţialul oferit de tinerii cu studii superioare pentru procesul schimbării. In: Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale, 21-22 octombrie 2011, Bălți. Bălți: Bălţi: Presa univ. bălţeană, 2012, pp. 22-24. ISBN 978-9975-50-069-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale 2012
Conferința "Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale"
Bălți, Moldova, 21-22 octombrie 2011

Inserţia profesională şi educaţională a absolvenţilor potenţialul oferit de tinerii cu studii superioare pentru procesul schimbării


Pag. 22-24

Pastor Ioan
 
Universitatea „Petru Maior”, Târgu Mureş
 
 
Disponibil în IBN: 21 iulie 2022


Rezumat

Pentru o ţară cu resurse materiale, energetice şi financiare limitate, competenţa, implicarea şi creativitatea resursei umane reprezintă singurele modalităţi de rezolvare a problemelor de dezvoltare şi adaptare la economia globală şi progresul tehnologic. În zilele noastre, în România, schimbarea către dezvoltarea organizaţională este o problemă vitală, mai mult decât în orice altă ţară europeană. Procesul de globalizare necesită rate de creştere mai mari pentru o ţară cu o economie slabă şi recesiunea care a afectat toate ţările a însemnat pentru România o regresie spre o situaţie anterioară. Pornind de la această idee, propunem un studiu asupra posibilităţii de angajare şi asupra specializărilor educaţionale a absolvenţilor noştri de profil economic.

For a country with limited material, energetic and financial resources, human resource competence, involvement and creativity are the only way of solving the problems of development and adaptation to the global economic and technical progress. Nowadays, in Romania, changing toward organizational development is a vital issue, more than in any other European country. The process of globalization requires faster growth rates for a country with weak economy and the recession that affected all countries meant for Romania a regression to the previous situation. Starting from this idea we proposed a study on employability and educational specializations of our graduates with economic profile.

Cuvinte-cheie
inserţie profesională, inserţie educaţională, absolvenţi, studii superioare, studii masterale, schimbare,

professional insertion, educational insertion, Graduates, higher education, master's studies, change