Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
438 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-25 17:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.136 (76) |
Воспитание. Обучение. Образование (14334) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana, VRABIE, Valeria, MINCIUNĂ, Vitalie, DANILIUC, Aliona, PIŞCENCO, Marina, CUCIUREANU, Gheorghe. Specificaţii meritologice în atestarea-2021 a personalului știinţific și știinţifico-didactic . In: Intellectus, 2022, nr. 1, pp. 14-25. ISSN 1810-7079. DOI: https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.1.01 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||
Numărul 1 / 2022 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.1.01 | ||||||
CZU: 371.136 | ||||||
Pag. 14-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este bine cunoscut faptul că scopul prim al atestării personalului știinţifi c și știinţifi co-didactic este acela de a obţine un tablou general al stării de facto, proiectând o cale largă de aplicare a numeroaselor elemente dinamice în performarea domeniului. Aceste consemnări, la care se mai adaugă altele asemănătoare în planul atestării personalului știinţifi c și știinţifi co-didactic, urmăresc să dezvăluie ceea ce noile mentalităţi atestaţionale numesc „ipostaze”, care determină evoluţia concertată a procedurilor și instrumentelor de expertizare și evaluare. În ce ne privește, ne-am propus să identifi căm, în cadrul general al modernizării, acele entităţi care caracterizează și determină tendinţa generală a tripartiţiei meritologie – evaluare– calitate. Ţinând seama de premisa conform căreia atestarea este un proces sui generis al calităţii, am punctat principalele realizări în domeniu în 2021 și am avansat ideea că la originea calităţii se afl ă principiul meritologic în evaluare. |
||||||
Cuvinte-cheie merit, meritologie, principiul meritologic, ipostaze ale calităţii, performanţă, inteligenţă/ capacităţi, efort, merit, meritology, meritological principle, quality hypostases, performance, intelligence/ abilities, eff ort |
||||||
|