Specificaţii meritologice în atestarea-2021 a personalului știinţific și știinţifico-didactic
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
438 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-25 17:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana, VRABIE, Valeria, MINCIUNĂ, Vitalie, DANILIUC, Aliona, PIŞCENCO, Marina, CUCIUREANU, Gheorghe. Specificaţii meritologice în atestarea-2021 a personalului știinţific și știinţifico-didactic . In: Intellectus, 2022, nr. 1, pp. 14-25. ISSN 1810-7079. DOI: https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.1.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 1 / 2022 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Specificaţii meritologice în atestarea-2021 a personalului știinţific și știinţifico-didactic

Meritological Specifications in the Attestation - 2021 of the Scientific and Scientific-Teaching Staff

DOI:https://doi.org/10.56329/1810-7087.22.1.01
CZU: 371.136

Pag. 14-25

Callo Tatiana, Vrabie Valeria, Minciună Vitalie, Daniliuc Aliona, Pişcenco Marina, Cuciureanu Gheorghe
 
Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie și Cercetare (ANACEC)
 
 
Disponibil în IBN: 5 iulie 2022


Rezumat

Este bine cunoscut faptul că scopul prim al atestării personalului știinţifi c și știinţifi co-didactic este acela de a obţine un tablou general al stării de facto, proiectând o cale largă de aplicare a numeroaselor elemente dinamice în performarea domeniului. Aceste consemnări, la care se mai adaugă altele asemănătoare în planul atestării personalului știinţifi c și știinţifi co-didactic, urmăresc să dezvăluie ceea ce noile mentalităţi atestaţionale numesc „ipostaze”, care determină evoluţia concertată a procedurilor și instrumentelor de expertizare și evaluare. În ce ne privește, ne-am propus să identifi căm, în cadrul general al modernizării, acele entităţi care caracterizează și determină tendinţa generală a tripartiţiei meritologie – evaluare– calitate. Ţinând seama de premisa conform căreia atestarea este un proces sui generis al calităţii, am punctat principalele realizări în domeniu în 2021 și am avansat ideea că la originea calităţii se afl ă principiul meritologic în evaluare.

It is well known that the primary purpose of attesting the scientifi c and scientifi c-teaching staff is to obtain a general picture of the de facto state, designing a broad way of applying the many dynamic elements in the performance of the fi eld. These notes, to which are added other similar ones in terms of attestation of scientifi c and scientifi c-teaching staff , aim to reveal what the new attestation mentalities call “hypostases”, which determine the concerted evolution of examination and evaluation procedures and tools. As far as we are concerned, we set out to identify, in the general framework of modernization, those entities that characterize and determine the general trend of the tripartite meritology - evaluation - quality. Taking into account the premise that attestation is a sui generis process of quality, we pointed out the main achievements in the fi eld in 2021 and advanced the idea that the origin of quality is the meritological principle in evaluation.

Cuvinte-cheie
merit, meritologie, principiul meritologic, ipostaze ale calităţii, performanţă, inteligenţă/ capacităţi, efort,

merit, meritology, meritological principle, quality hypostases, performance, intelligence/ abilities, eff ort