Tiny life – un stil minuscul într-o viaţă împlinită
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
321 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 15:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
334.012.4(498) (5)
Формы организации и сотрудничества в экономике (984)
SM ISO690:2012
JUGANU, Stelian. Tiny life – un stil minuscul într-o viaţă împlinită. In: Revista Economia Socială , 2021, nr. 2(2), pp. 134-144. ISSN 2587-4179.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Economia Socială
Numărul 2(2) / 2021 / ISSN 2587-4179

Tiny life – un stil minuscul într-o viaţă împlinită

Tiny life – a minuscule style in a fulfilled life

CZU: 334.012.4(498)

Pag. 134-144

Juganu Stelian
 
 
 
Disponibil în IBN: 26 iunie 2022


Rezumat

Căsuțe Colorate este o întreprindere socială de inserție înființă la începutul anului 2021 în urma câștigării unei competiții finanțate prin Programul Operaţional Capital Uman apelul „SOLIDAR – Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale”. Activitatea principală este asigurarea unei experiențe unice, în mijlocul naturii, prin oferirea posibilității de cazare într-o casă pe roți de tip „tiny house”. În cadrul Căsuțe Colorate sunt angajate un număr cinci persoane, dintre care două provin din grupul vulnerabil (o persoană s-a aflat în sistemul de protecție al copilului, iar alta este cu dizabilitate locomotorie). Brandul Tiny Life, reprezentat juridic de Căsuțe Colorate SRL s-a născut din pasiunea pentru oameni şi natură, cu dorința de a mulțumi naturii pentru toate binefacerile pe care aceasta ni le oferă zi de zi, pentru a oferi posibilitatea și altor persoane de a se bucura de ea din plin. Tiny Life este despre curajul de a trăi noi experiențe, despre sacra legătură a omului cu natura, punând la dispoziție iubitorilor de frumos două căsuțe în mijlocul naturii, cu o dimensiune de 27 mp complet utilate, la marginea Pădurii Făget, ce se află la 7 km de centrul orașului Cluj-Napoca. Tiny Life și-a propus să susțină din profiturile generate de minusculele căsuțe, trei programe sociale, primul este un program de educație parentală sugestiv numit „Familia, o școală fără vacanțe”. El urmărește sprijinirea mamelor cu un trecut dificil pentru a pune bazele unor relații echilibrate cu copiii lor. Al doilea program, denumit “Părinte, copil, iubire” vine în completarea primului şi oferă mamelor și copiilor lor ocazia de a petrece împreună un timp al regăsirii şi împlinirii. Li se oferă drumețiile în natură şi popasul în căsuțe. Ultimul program “Vreau să îmi știu copilul în siguranță” asigură nevoile primare ale unor familii cu posibilități reduse: haine și produse de igienă pentru mame și copii. Considerăm că Tiny Life este un model de business care promovează comuniunea om-natură, locuire sustenabilă şi eco eficiență, „tiny house movement” este destinat susținerii economiei sociale și a intervenției sociale.

Căsuțe Colorate is a social inclusion start-up funded in the early 2021 following a successful grant awarding competition financed by the Human Capital Operational Program, call for projects “SOLIDAR – Supporting social start-ups”. The business concept relies on providing accommodation services in tiny houses on wheels while supporting five employees, out of which two represent vulnerable groups (public childcare system and mobility impaired). Tiny Life is the brand promoted by the startup Căsuțe Colorate SRL born out of passion for nature and people aiming to celebrate all natural wonders and gifts, and thus share this joy with others as well. Tiny Life is about being audacious to try new experiences, while strengthening the bond between nature and people with the two fully equipped 27m2 tiny houses scattered near Făget forest, 7 km away from Cluj-Napoca city centre. Tiny Life will support three social programs following business generated profit. The first one, “Family – a school without vacations” is directed at parental education and supports mothers with a complicated background to build healthy relations with their children. The second program, “Parent, child, love” complements the previous program and prepares mothers to nurture quality time during hiking and tiny living. Finally, “I want to know my child is safe” provides basic care products for mothers and children with low income. We view Tiny Life as a business model that promotes people-nature communion, sustainable living, and eco-efficiency, therefore aligning with the “tiny house movement” to promote social inclusion and social interventions.

Cuvinte-cheie
economie socială, inserție socială, integrare socială, grup vulnerabil, program social, responsabilitate socială, asociație, cursuri, Tiny Life, natură, Tiny house,

social economy, social insertion, social integration, vulnerable group, social program, social responsability, association, courses, Tiny Life, nature, Tiny house