Articolul precedent |
Articolul urmator |
332 37 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 15:39 |
SM ISO690:2012 DÎRȚU, Cătălin Mircea, TĂNASE, Marina. Reflecţii asupra unui domeniu controversat: Art-terapia. In: Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan, 19-21 mai 2005, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005, Vol. 1, pp. 52-58. ISBN 9975-931-82-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan Vol. 1, 2005 |
||||||
Conferința "Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan" Bălți, Moldova, 19-21 mai 2005 | ||||||
|
||||||
Pag. 52-58 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The central aim of this paper is to clarify the status of art-therapy, considered like one of the most controversial field in psychoterapy. Aparently, the mariagge between art and psychoterapy is impossible. The object of the different kind of art is the domain of the possible and the object of psychoterapy is the reality of mental illness. One of them is simbolic, unic and subjective in its nature, the other pretend to be objective, general and scientific. In spite of this, we will try to persuade in our paper that the union between art and terapy is not only possible, but is one of the most interesting example of „simbiotic” process between a nonscientific domain and a scientific one. |
||||||
|