Articolul precedent |
Articolul urmator |
402 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-12 03:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.229.2:784.071.2 (2) |
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1739) |
Вокальная музыка. Пение (292) |
SM ISO690:2012 OLĂRESCU, Dumitru. Evoluția filmului documentar, dedicat interpreților de muzică populară. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 89-92. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.17 | ||||||
CZU: 791.229.2:784.071.2 | ||||||
Pag. 89-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cântecele noastre populare, venite de peste secole, exprimă şi astăzi cel mai profund sufletul lumii interioare a omului, trăirile lui sentimentale în mijlocul lumii, legăturile cu oamenii dragi, cu plaiul natal, cu societatea. Aceste piese muzicale, foarte diverse din perspectiva melodică şi a fondului ideatic, formează un complex fenomen sociocultural, care i-a interesat pe oameni de ştiinţă, de artă şi cultură. Încă în anii ’50, la începuturile cinematografiei noastre, revistele cinematografice de actualităţi includeau deja şi subiecte despre unii interpreţi de muzică populară, precum Tamara Ceban, Maria Bieşu, Gheorghe Eşanu şi despre unii cântăreţi amatori. De atunci creaţia interpreţilor de muzică populară s-a aflat la baza mai multor filme documentare, realizate la studioul „Moldova-Film” de către cineaştii: Emil Loteanu („Frescă pe alb”, „Ecoul văii fierbinţi”), Andrei Buruiană („Nicolae Sulac”, „Cântecele noastre”), Anatol Codru („Tălăncuţa”), Ana Iuriev („Fluieraş”), Iacob Burghiu („Surorile”), Vlad Druc („Ploi de dor”, „Vai, sărmana turturică”), Ştefan Bulicanu („Aşa-i viaţa omului”) ş.a. Vom încerca să elucidăm specificul estetico-artistic şi rolul filmului documentar în păstrarea şi valorificarea patrimoniului spiritual al poporului. |
||||||
Cuvinte-cheie muzică populară, film documentar muzical, regizor, interpret, limbaj cinematografic, folk music, musical documentary film, director, performer, cinematographic language |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-156575</doi_batch_id> <timestamp>1719527650</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Învățământul artistic – dimensiuni culturale</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2022</year> </publication_date> <isbn>978-9975-84-176-4</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Evoluția filmului documentar, dedicat interpreților de muzică populară</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Dumitru</given_name> <surname>Olărescu</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2022</year> </publication_date> <pages> <first_page>89</first_page> <last_page>92</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.55383/iadc2022.17</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>