Articolul precedent |
Articolul urmator |
488 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 00:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.616.41.034/.036780.8:780.616.41.036(478) (2) |
Музыка (1814) |
SM ISO690:2012 ALEXANDREANU, Anastasia. Aspecte ale valorificării ţambalului în cultura muzicală din Republica Moldova. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 43-47. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.08 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.08 | ||||||
CZU: 780.616.41.034/.036780.8:780.616.41.036(478) | ||||||
Pag. 43-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ţambalul este un instrument muzical cu origini străvechi. Există mai multe versiuni despre provenienţa sa. Secolul XX se caracterizează prin apariţia şcolilor naţionale de interpretare la ţambal în mai multe ţări: Ungaria, România, Slovacia, Cehia, Republica Moldova ş.a. La început, evident, la baza creării fiecărei şcoli naţionale se afla creaţia populară, muzica folclorică. Caracterul improvizatoric al muzicii tradiţionale instrumentale este completat şi dezvoltat ulterior prin infiltrarea metodică a tradiţiilor academice. Acest proces creativ a determinat evoluţia şi extinderea universului sonor al instrumentului, conturând caracteristicile unui stil de interpretare individual, inedit. Şcoala academică profesionistă de interpretare la ţambal din R. Moldova este relativ tânără şi se bazează pe metode propuse de personalităţi notorii: V. Vilinciuc, I. Grosu, V. Crăciun, V. Sârbu, S. Creţu, V. Copacinschi, V. Roşcovan, V. Luţă, V. Caşcaval ş.a. |
||||||
Cuvinte-cheie ţambal, interpretare, creaţii de inspiraţie folclorică, muzică academică, asocieri instrumentale, dulcimer, performance, folk-inspired creations, academic music, instrumental combinations |
||||||
|