Optimizarea formării continue a cadrelor didactice pentru predarea științelor în învățământul primar
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
488 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 21:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.27:373.3 (1)
Организация обучения (560)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2132)
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta. Optimizarea formării continue a cadrelor didactice pentru predarea științelor în învățământul primar . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.3, pp. 53-59. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-562-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.3, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Optimizarea formării continue a cadrelor didactice pentru predarea științelor în învățământul primar

Optimizing the continuous training of primary school teachers

CZU: 37.091.27:373.3

Pag. 53-59

Iordache (Neagu) Marieta123
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială „Ion Ionescu”, Valea Călugărească, România,
3 Școala Gimnazială Rachieri – structură, Prahova
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

Teachers are the foundation of the educational system. A quality education can be offered only through well-trained teachers, with an unbridled desire to adapt to the continuous change that characterizes today's society. The initial training is no longer enough to complete the professionalization of their activity, continuous training programs are indispensable to meet the current requirements. The introduction of the requirement addressed to teachers to collect a minimum of 90 transferable credits by completing various training courses led to a rich offer of teacher training programs. However, there are only a few programs who target the enrichment of the Science in primary education. This deficiency in the training of primary school teachers is reflected in the learning ability of students, as illustrated by the PISA tests.

Cuvinte-cheie
teaching profession, initial training, continuing education, science teaching