Strategii de definire a termenilor între lexicografie şi didactică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
401 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 11:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81’37:37.011.33 (1)
Языкознание и языки. Лингвистика (5052)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Strategii de definire a termenilor între lexicografie şi didactică . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 56-60. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Strategii de definire a termenilor între lexicografie şi didactică

Strategies for term definition: between lexicography and didactics

CZU: 81’37:37.011.33

Pag. 56-60

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2022


Rezumat

Term definition and assimilation is a significant part of education. The definitions offered in didactic contexts tend to oscillate between lexicographic rigour and the didactic need to explain, to exemplify, to classify inherently, and to codify graphically; student age is also a factor. Textbook definitions lean visibly towards the encyclopaedic model, although a textbook lacks the space for either the full text of an encyclopaedia definition or the appropriate number of illustrations. It is not the learning by heart and verbal reproduction of definitions that is truly essential, but the skill of constructing definitions: what they should contain and what they ought to look like.

Cuvinte-cheie
term, lexicographic definition, encyclopaedic definition, textbook, dictionary