Articolul precedent |
Articolul urmator |
501 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-04 16:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942-053.2 (20) |
Психология (3516) |
SM ISO690:2012 RACU, Igor, RACU, Iulia. Noile realități sociale și anxietatea la copii. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 10-17. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942-053.2 | ||||||
Pag. 10-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Article presents an experimental research of anxiety in children in new social realities (from different types of families: complete family, temporarily disintegrated family and monoparental family. As result were established that temporarily disintegrated family and monoparental family increase the risk of anxiety in children. Preschoolers tend to fell more anxiety due to the instability as a result of family disintegration or divorce or death of one parent compared to little school children, preadolescents or adolescents. |
||||||
Cuvinte-cheie anxiety, new social realities, complete family, temporary disintegrated family, monoparental family, children |
||||||
|