Indicatorii-cheie de performanță în activitatea logistică a întreprinderii
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
404 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 18:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.932.2:005.216.1 (1)
Области управления (317)
Составные части и механизмы управления (100)
SM ISO690:2012
MELNIC, Igor, GRAUR, Anatol. Indicatorii-cheie de performanță în activitatea logistică a întreprinderii. In: Economica, 2022, nr. 1(119), pp. 7-27. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.007
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(119) / 2022 / ISSN 1810-9136

Indicatorii-cheie de performanță în activitatea logistică a întreprinderii

Key Performance Indicators in the Enterprise’s Logistics Activity

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.007
CZU: 005.932.2:005.216.1
JEL: L21, M21, M41, O12.

Pag. 7-27

Melnic Igor, Graur Anatol
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2022


Rezumat

Managementul lanțului de aprovizionaredesfacere are drept scop satisfacerea necesităților clienților, obținerea unor performanțe înalte în cadrul organizației și identificarea modalităților prin care întreprinderile continuă să inoveze, să învețe și să se dezvolte. În consecință, obiectivele managementului lanțului de aprovizionare-desfacere constau în reducerea costurilor, risipei, compresia timpului, flexibilitate în capacitatea de răspuns, reducerea timpului de livrare, eliminarea rupturilor de stoc etc. Pentru atingerea obiectivelor și scopurilor întreprinderii, luarea deciziilor manageriale corecte și la timp, entitățile au nevoie de un sistem de indicatori de performanță. Astfel, întreprinderile identifică rezultatele prin stabilirea gradului de satisfacere a nevoilor clienților, înțelegerea proceselor cu care se confruntă, identificarea problemelor, blocajelor, pierderilor, fundamentarea deciziilor ce urmează a fi adoptate, monitorizarea implementării și rezultatelor deciziilor luate etc.

Supply chain management is designed to meet customer needs, achieve high performance within the organization and identify the ways in which companies continue to innovate, learn and grow. As a result, the goals of the support chain management are to reduce costs, waste, time compression, flexibility in response capacity, reduce delivery time, eliminate stock breaks, etc. In order to achieve business objectives and goals, making sound and timely management decisions, entities need a system of performance indicators. In this way, businesses identify results by determining how they meet customers’ needs, understanding their processes, identifying problems, bottlenecks, losses, substantiating decisions to be taken, monitoring implementation and results of decisions taken, etc.

Cuvinte-cheie
ogistică, managementul lanțului de aprovizionare-desfacere, indicatoricheie de performanță, performanţă, eficienţă, eficacitate,

logistics, Supply Chain Management, key performance indicators, performance, efficiency, effectiveness