Dezvoltarea competenţei lectorale în cadrul examenelor naţionale din ciclul gimnazial
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
319 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-19 17:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26:028:373.5 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14652)
Библиотечное дело. Библиотековедение (692)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2097)
SM ISO690:2012
DOMNIŢEANU, Aurelia. Dezvoltarea competenţei lectorale în cadrul examenelor naţionale din ciclul gimnazial. In: Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, : Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei, 22-23 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, pp. 97-99. ISBN 978-9975-159-16-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, 2021
Conferința "Metodologii contemporane de cercetare şi evaluare, Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei"
Chişinău, Moldova, 22-23 aprilie 2021

Dezvoltarea competenţei lectorale în cadrul examenelor naţionale din ciclul gimnazial

Developing the reading skills within the national exams from the gymnasium

CZU: 371.26:028:373.5

Pag. 97-99

Domniţeanu Aurelia
 
Școala doctorală de Știinţe Sociale și ale Educației
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

The National Examinations in the European space and implicitly in Romania and the Republic of Moldova have changed their structure more and more, their aim being to fight with functional illiteracy and to bring this type of final evaluation closer to the educational ideal captured in all school curricula. They have increasingly turned to the items proposed by the international PISA tests which focus on working with the text at first sight, with its understanding and the use of information from such texts for personal purposes. A result of the use of these items is the development of reading skills.

Cuvinte-cheie
reading skills, functional illiteracy, final evaluation