Încălcarea dreptului la educație în regiunea transnistreană
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
311 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-08 14:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733(478) (6)
Основные права. Права человека. Права и обязанности граждан (937)
SM ISO690:2012
GHERMAN, Marian, ŢURCAN, Ion. Încălcarea dreptului la educație în regiunea transnistreană. In: Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice , Ed. Ediția I-a, 9 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, Ediția I-a, pp. 58-63.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice
Ediția I-a, 2021
Conferința "Protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului în procesul asigurării ordinii şi securităţii publice "
Ediția I-a, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2021

Încălcarea dreptului la educație în regiunea transnistreană

CZU: 342.733(478)

Pag. 58-63

Gherman Marian1, Ţurcan Ion2
 
1 Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova ,
2 Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2022


Rezumat

Articolul științific în cauză pune în discuție starea de facto a procesului educațional din regiunea transnistreană a Republicii Moldova, corelate atât la normele de drept existente pe plan internațional, cât și cel național, reliefând aspectele problematice pe această dimensiune și astfel, servind un bun prilej pentru a fi catalizator al unor cercetări mai complexe pe de o parte, dar și proiecte de politici publice pe de altă parte. Or, la momentul de față nu există o abordare profundă a subiectului educațional și a rolului său în procesul de reintegrare a țării pe de o parte, iar pe de altă parte pentru restabilirea dreptului la educație ce este lezat în regiunea transnsitreană începând cu anii ’90 ai secolului precedent

The scientific article in question discusses the ‘de facto’ state of the educational process in the Transnistrian region of the Republic of Moldova, correlated with both existing international and national legal norms, highlighting the problematic issues on this dimension and thus serving as a good opportunity to be a catalyst for more complex research on the one hand, but also public policy projects on the other. Or, at the moment there is no deep approach to the subject of education and its role in the process of reintegration of the country on the one hand, and on the other hand to restore the right to education that is harmed in the Transnistrian region since the 1990s of the previous century.

Cuvinte-cheie
războiul moldo-rus, conflictul transnistrean, procese educaționale în stare de conflict, educația în regiunea transnistreană, rusificarea regiunii transnistrene,

the Moldavian-Russian War, The Transnistrian conflict, educational processes in a state of conflict, education in the Transnistrian region, russification of the Transnistrian region