Utilizarea resurselor din biblioteca digitală în cadrul lecțiilor de chimie
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
416 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 19:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:54+026:004 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Химия. Кристаллография. Минералогия (2025)
Библиотечное дело. Библиотековедение (690)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4184)
SM ISO690:2012
CODREANU, Tatiana, CODREANU, Sergiu. Utilizarea resurselor din biblioteca digitală în cadrul lecțiilor de chimie. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica stiințelor naturii, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 2, pp. 135-141. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Utilizarea resurselor din biblioteca digitală în cadrul lecțiilor de chimie

CZU: 37.018.43:54+026:004

Pag. 135-141

Codreanu Tatiana1, Codreanu Sergiu2
 
1 Liceul Teoretic „Ion Vatamanu”, Străşeni,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2022


Rezumat

Schimbările dinamice ce au loc pe plan internațional, dar și în Republica Moldova, sunt niște provocări atât pentru sistemul educațional, cât și pentru cei implicați, elevi și profesori. Acceptarea și promovarea unor concepte educaționale postmoderne cât și abordarea educației axată pe competențe sunt doar câteva dintre noile provocări. Toate aceste realități solicită o redirecționare a procesului educațional cât și a resurselor educaționale utilizate, dar și a finalităților. Sistemul educațional trebuie să ofere diverse oportunități și să contribuie la satisfacerea cerințelor de actualizare continuă a cunoștințelor și a competențelor în condițiile unei piețe a forței de muncă tot mai extinse. În acest context se înscrie și utilizarea în sistemul educațional a tehnologiilor și a resurselor educaționale deschise, cât și a accesului și a schimbului de informație dintre utilizatori. Resursele electronice, conținuturile on-line, inclusiv resursele educaționale deschise, sunt abordate și utilizate pe larg de către comunitatea educațională internațională, contribuind și mai mult la centrarea pe elev și/sau student, oferind noi și diverse informații și oportunități.

The dinamic changes taht are ta king place internationally, but also in the Republic of Moldova, are challenges for both the education system and those involved, students and teachers. Accepting and promoting postmodern educational concepts as well as approaching competency-based education are just some of the new challenges. All these realities require a redirection of the educational process as well as of the educational resources used, but also of the finalities. The education system must offer various opportunities and contribute to meeting the requirements of continuous updating of knowledge and skills in the context of an ever-expanding labor market. This context also includes the use of open educational technologies and resources in the education system, as well as the access and exchange of information between users. Electronic resources, online content, including open educational resources, are approached and widely used by the international educational community, further contributing to the focus on the pupil and / or student, providing new and diverse information and opportunities.

Cuvinte-cheie
cheie: resursă educațională deschisă, bibliotecă digitală, educaţie on-line, produs de învățare,

Keywords: open educational resource, Digital Library, online education, learning product