The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
629 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 19:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136.3:004.4 (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14878)
Программные средства (303)
SM ISO690:2012
PENTIUC, Stefan-Gheorghe, BILIUS, Laura-Bianca. The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning. In: Journal of Social Sciences, 2022, vol. 5, nr. 1, pp. 6-12. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(1).01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 5, Numărul 1 / 2022 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

The analysis of students opinion about the teachers skills using supervised learning

Analiza opiniilor studenților despre abilitățile profesorilor care utilizează învățarea supravegheată

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2022.5(1).01
CZU: 371.136.3:004.4

Pag. 6-12

Pentiuc Stefan-Gheorghe, Bilius Laura-Bianca
 
„Ștefan cel Mare” University, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2022


Rezumat

The system for biannual teachers’ evaluation made by students, acquires a large amount of information that becomes difficult to be analyzed by a manager. It is true that delivers a final score, but it is calculated based only on the answers to the questions with several pre-defined answer options. In their questionnaire, there are also open questions in which students can express themselves freely. These answers contain valuable information, but an educational manager needs a long time to read them all individually. In this paper is proposed an automatic module for interpreting the answers. The module will report to the educational manager only the answers that need to be analyzed. The module uses natural language processing techniques, and supervised machine learning for selecting the answers to be analyzed in a certain context.

Sistemul de evaluare semestrială a cadrelor didactice realizat de studenți dobândește o cantitate mare de informații, care devine greu de analizat de către un manager. Este adevărat, că oferă un punctaj final, dar se calculează doar pe baza răspunsurilor la întrebările cu mai multe opțiuni de răspuns predefinite. În chestionar există și întrebări deschise, în care elevii se pot exprima liber. Aceste răspunsuri conțin informații prețioase, dar un manager educațional are nevoie de mult timp pentru a le citi pe toate individual. În această lucrare este propus un modul automat de interpretare a răspunsurilor. Modulul va raporta managerului educațional doar răspunsurile care trebuie analizate. Modulul utilizează tehnici de procesare a limbajului natural și învățarea automată supravegheată pentru selectarea răspunsurilor care urmează să fie analizate într-un anumit context.

Cuvinte-cheie
degree of satisfaction, machine learning, supervised learning, natural language processing (NLP), sklearn,

grad de satisfacție, învăţare automată, învățare supravegheată, procesarea limbajului natural (NLP), sklearn