Explorarea carierei pedagogice pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
974 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 08:48
SM ISO690:2012
BOROZAN, Maia. Explorarea carierei pedagogice pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2011, nr. 22, pp. 1-10. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 22 / 2011 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Explorarea carierei pedagogice pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale

Pag. 1-10

Borozan Maia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 decembrie 2013


Rezumat

Designing an unified pedagogical curriculum for the initial and continuing teachers training based on necessary skills for the optimal practice of the professional roles implies the generalization of certain examined experiences of the teaching career for the development of the emotional culture, field research of the Emotional Culture Pedagogy (ECP) by which we comprehend the science education that examines the fundamental and operational pedagogical concepts needed to study the affective phenomena though the inter- multi- and transdisciplinary approaches of the professional teachers training.