Sensul în viață la vârsta a treia
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
310 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-25 06:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.6 (46)
Психология (3474)
SM ISO690:2012
VOICU, Florin Marius. Sensul în viață la vârsta a treia. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 365-369.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Sensul în viață la vârsta a treia

Meaning in life and education

CZU: 159.922.6

Pag. 365-369

Voicu Florin Marius
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2022


Rezumat

The purpose of the research are to highlighte the connections between meaning in life and the hierarchy of values in the elderly is less highlighted in Romanian psychological research. The research results are important for the psychology of interpersonal relationships and for the perception of life in elderly in today's Romanian society. The research highlights the changes that occur in the personality of the individuals at retirement age and the psychological mechanisms with an adaptive role in this regard. General objectives: the central hypothesis of the study is that the meaning in life, the subjective perception of one's life history, its interpretation based on the system of personal values can lead to the conclusion that life is worth living or not, psychological well-being reflected in physical health, or a dysphoric mood dominated by anxietydepression. The research aims correlation between the meaning in life in elderly, the meaning-generating values and psychological well-being. Other concepts detailed in the study are: quality of life, self-esteem, mood, perception of social support, psychotherapy and psychological counselling. The target of this study are Romanian's older people, with variables related to: age range, gender, education, economic status, medical and psychiatric history.

Scopul cercetării este de a evidenția legăturile dintre sensul în viață și ierarhia valorilor la vârstnici este mai puțin evidențiată în cercetarea psihologică românească. Rezultatele cercetării sunt importante pentru psihologia relațiilor interpersonale și percepția vieții la vârstnici în societatea românească actuală. Cercetarea evidențiază schimbările care apar în personalitatea individului la vârsta de pensionare și mecanismele psihologice cu rol adaptativ în acest sens. Obiective generale: ipoteza centrală a studiului este că sensul în viată, percepția subiectivă a istoriei propriei vieți, interpretarea ei pe baza sistemului de valori personale poate duce la concluzia că viața merită trăită sau nu, la echilibrul psihic ce se reflectă în starea de sănătate generală bună, sau o dispoziție disforică dominată de anxietate-depresie. Cercetarea vizează corelația dintre sensul vieții la vârstnici, valorile generatoare de sens și bunăstarea psihologică. Alte concepte detaliate în studiu sunt: calitatea vieții, stima de sine, dispoziția, percepția sprijinului social, psihoterapia și consilierea psihologică. Ținta acestui studiu sunt persoanele în vârstă din România, cu variabile legate de: intervalul de vârstă, gen, educația, starea economică, istoricul medical și psihiatric.

Cuvinte-cheie
meaning in life, old age, value system, quality of life,

sensul în viață, vârsta a treia, valori personale, dispoziția, stres, Calitatea vieţii