Articolul precedent |
Articolul urmator |
350 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-23 16:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7.072 (4) |
Психология (3397) |
SM ISO690:2012 BEJENARI, Ludmila. Acordarea asistenţei psihologice copiilor victim ale abuzului. In: Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională, 16 septembrie 2021, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 388-392. ISBN 978-9975-56-934-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională 2021 | ||||||
Conferința "Cercetarea în ştiinţe ale educaţiei şi în psihologie: provocări, perspective”, conferinţă ştiinţifică naţională" Chişinău, Moldova, 16 septembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.7.072 | ||||||
Pag. 388-392 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Children who have been abused or neglected often have developmental delays, have difficulty learning, and have low grades in school. These children may have low self-esteem and suffer depression, which can lead, in extreme cases, to risky behaviors or self-harm. Children who witness acts of violence may have similar disorders. Children who have grown up in a violent family or community tend to internalize violence as a method of dispute resolution, repeating the pattern of abuse and violence against their spouses, partners, and children. In addition to the dramatic effects on individuals and families, violence against children has an important cost from a social and economic point of view – from missing potential to low productivity. |
||||||
|