Aspecte ale învățării realizate în mediul on-line
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
499 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-24 17:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:004 (112)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076)
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4280)
SM ISO690:2012
LAZĂR, Emil, CĂSĂNEANU, Adina-Elena. Aspecte ale învățării realizate în mediul on-line. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 1, 27 noiembrie 2020, Chisinau. Chişinău: Garomont-Studio, 2020, Ediția 1, pp. 103-115.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 1, 2020
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
1, Chisinau, Moldova, 27 noiembrie 2020

Aspecte ale învățării realizate în mediul on-line

Aspects of online learning

CZU: 37.016:004

Pag. 103-115

Lazăr Emil1, Căsăneanu Adina-Elena2
 
1 Universitatea din Craiova,
2 Școala Gimnazială „Domnița Maria”, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2022


Rezumat

Specific to postmodern pedagogy, the constructivist perspective offers an approach in which learning is a construction of knowledge, a context in which the teacher facilitates this process, contributing to broadening the field of knowledge of learners. Learning involves using what you know, applying what you have accumulated for your own benefit (the construction of knowledge) and for others (learning to be). That is why it is interesting to approach learning as a process and learning as a dimension of a pedagogical, cultural reality, useful to the individual. The correlation of pedagogical postmodernism with learning is mediated by the idea of knowledge that must be realized immediately, quickly, on individual unity, with representativeness value. That is why knowledge is the result of the interaction between the ideas and experiences of the learner. The issue includes multiple topics of discussion. In this article we stick to a few: the students' action models, the learning situations offered (their structuring, flexibility, differentiation). In this sense, the creation of new learning situations / opportunities based on digital education requires features such as: quick content updates, data sharing, network study. Elearning seeks new and effective learning methods. We understand an integrated construction of the different elements that make up the virtual learning environment.

Specifică pedagogiei postmoderne, perspectiva constructivistă oferă o abordare în care învățarea reprezintă o construcție a cunoașterii, context în care cadrul didactic facilitează acest proces, contribuind la lărgirea domeniului de cunoaștere al celor care învață. A învăța presupune a folosi ceea ce știi, a aplica ceea ce ai acumulat în folosul tău (construcția cunoașterii) și al celorlalți (a învăța să fii). De aceea este interesantă o abordare a învățării ca proces și învățarea ca dimensiune a unei realități pedagogice, culturale, utile individului. Corelația postmodernismului pedagogic cu învățarea este mediată de ideea de cunoaștere care trebuie realizată imediat, rapid, pe unitate individuală, cu valoare de reprezentativitate. De aceea cunoașterea este rezultanta interacțiunii dintre ideile și experiențele celui care învață. Problematica include topicuri de discuție multiple. În acest articol rămânem la câteva: modelele acționale ale elevilor, situațiile de învățare oferite (structurarea, flexibilitatea, diferențierea acestora). În acest sens crearea de noi situaţii/ocazii de învăţare bazate pe educaţia digitală reclamă caracteristici precum: actualizări rapide de conţinuturi, partajarea datelor, studiul în reţea. E-learning urmărește metode noi şi eficiente de învăţare. Înțelegem o construcție integrată a diferitelor elemente care alcătuiesc mediul virtual de învățare.

Cuvinte-cheie
virtual learning, knowledge construction, new learning environments,

învățare virtuală, construcția cunoașterii, noi medii de învățare