Capacităţi şi performanţe în viziunea şcolii şi familiei
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
312 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-22 18:29
SM ISO690:2012
BUGA, Oleg, MELNIC, Natalia. Capacităţi şi performanţe în viziunea şcolii şi familiei. In: Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale consacrată aniversării a 55-a de la fondarea Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Arte, 29 octombrie 2015, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 208-213. ISBN 978-9975-132-45-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar 2015
Conferința "Tradiţii şi valori în formarea profesională a cadrelor didactice în învăţămîntul preşcolar şi primar"
Bălți, Moldova, 29 octombrie 2015

Capacităţi şi performanţe în viziunea şcolii şi familiei


Pag. 208-213

Buga Oleg1, Melnic Natalia2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea „Perspectiva – INT“
 
 
Disponibil în IBN: 3 februarie 2022


Rezumat

For a part of the students assessing professor constitutes stimulants. " what they guided and energizes conduct, while for others same appreciation becomes a source frustration. Suction level is bracketfrom the level of performance on which the subject you want to see and believe that they will reach. Data on the level of suction should be linked with the values that characterise effective performance of school students, performance is usually expressed in notes. Important problems rose and in connection with the fear of failure in relation to the level of aspiration. This fear has an effect inhibator and for defense purposes, the student would prefer to expect less than to take a chance. An important role in avoiding failure has degree of realism of the level of suction of students and parents, its correlation with the capabilities and skills of real elvilor. If this is not the case pupil feels frustrated, dissatisfied with is appreciated, incomprehensible by teachers, parents, and coworkers becomes isolated by collectively.