Particularitățile evaluării moderne în procesul de învățământ
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
436 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-11 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.26 (154)
Воспитание. Обучение. Образование (14877)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia. Particularitățile evaluării moderne în procesul de învățământ. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 281-285. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Particularitățile evaluării moderne în procesul de învățământ

CZU: 371.26

Pag. 281-285

Golubiţchi Silvia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

Evaluarea modernă este privită ca unt tot întreg, alături de predare și învățare și se evidențiază prin faptul că s-a depăşit faza de asimilare sau de punere a semnului egalităţii între măsurare şi evaluare. Caracteristicile evaluării moderne derivă din introducerea acelor instrumente TIC, care valorifică achizițiile elevilor și presupune patru acțiuni coerente, dintre care acţionează activ, colectează date diverse preventiv şi continuu, centralizează datele colectate, combină evaluarea şi intervenţia. Rezultatele şcolare reprezintă achiziţii ale elevilor în domeniul cognitiv-cunoştinţe, priceperi, capacităţi, abilităţi și comportamente care contribuie la dezvoltarea personalităţii elevului. În legătură cu rezultatele școlare se utilizează frecvent termenii „rezultat”, „performanță”, „competență”, „progres școlar”

Modern assessment is seen as whole butter, along with teaching and learning and is highlighted by the fact that the phase of assimilation or marking the equality between measurement and evaluation has been passed. The characteristics of modern assessment derive from the introduction of those ICT tools, which capitalize on students' acquisitions and involve four coherent actions, of which they act actively, collect various data preventively and continuously, centralize the data collected, combine assessment and intervention. School results represent students' acquisitions in the cognitive field - knowledge, skills, abilities, abilities and behaviors that contribute to the development of the student's personality. The terms "result", "performance", "competence", "academic progress" are frequently used in connection with school results.

Cuvinte-cheie
evaluare, evaluare modernă, caracteristici ale evaluării moderne, rezulte școlare, acțiuni coerente.,

evaluation, modern evaluation, characteristics of modern evaluation, school results, coherent actions.