Scientific thinking as a new concept in educational process
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1755 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-23 01:31
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Scientific thinking as a new concept in educational process. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2010, nr. 18, pp. 72-78. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 18 / 2010 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Scientific thinking as a new concept in educational process

Pag. 72-78

Sanduleac Sergiu
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

Luând în consideraţie că Republica Moldova a aderat în anul 2005 la procesul de la Bologna, care prevede schimbări esenţiale în procesul de învăţământ s-a considerat oportun de a face cunoştinţă cu concepte noi ce sunt extrem de necesare pentru a eficientiza acest proces. De asemeni aceste concepte „gândire ştiinţifică”, „stil al gândirii ştiinţifice”, „gândire critică”, „metodă ştiinţifică” trebuie privite ca elemente cheie ce contribuie la modernizarea procesului de învăţământ, deoarece gândirea ştiinţifică este un factor important în pregătirea specialiştilor, perfecţionarea cadrelor didactice şi nu numai, precum ne arată experienţa altor ţări. Pe lângă aspectul teoretic prezentat în articol este abordat şi aspectul practic, care vizează modalităţi de formare a gândirii ştiinţifice în cadrul procesului educaţional. Competenţa investigaţională joacă un rol foarte important în procesul de modernizare a învăţământului deoarece reprezintă unul din scopurile finale al acestui proces. Pentru prima dată acest termen în Republica Moldova este propus de Sclifos L., doctor în pedagogie.[13, p. 24] Menţionăm, că în opinia noastră competenţa investigaţională trebuie să fie mijlocită prin gândire ştiinţifică.