Analiza surselor educationale in domeniul topografiei
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
248 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-09 12:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:528.4 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4036)
Геодезия. Топографо-геодезиче¬ские работы. Аэрокосмическая съемка и фотограмметрия. Дистанционное зондирование. Картография (112)
SM ISO690:2012
LUTENCO, Mihail, SPATARI, Mihail. Analiza surselor educationale in domeniul topografiei. In: Tezele celei de-a : 73-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 73, 20 mai 2020, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2020, Ediția 73, T, p. 45. ISBN 978-9975-64-313-9..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 73, T, 2020
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
73, Chişinău, Moldova, 20 mai 2020

Analiza surselor educationale in domeniul topografiei

CZU: 37.016:528.4

Pag. 45-45

Lutenco Mihail, Spatari Mihail
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2022


Rezumat

Tehnologia a devenit inevitabil necesară, ea reprezintă mijlocul de punere în aplicare și posibilitatea de îndeplinire a mai multor dorințe, ce sunt reflectate prin scopuri ale căror rezultate au o esențială contribuție în evoluția umanității, însă al cărei mod de utilizare revine numai umanității, prin manifestarea dimensiunii sale morale. Astfel, un domeniu foarte important, care face parte din viata oamenilor, este topografia, stiinta care sta la baza intocmirii harților si la măsurarea suprafeței terestre. În planul topografic se poate observa reprezentarea micșorata a proiecției orizontale a detaliilor de pe o porțiune mai restrînsă a suprafeței terestre la o anumită scară. Prin urmare, pentru elaborarea acestor acțiuni este necesar de anumite intrumente (cum ar fi: teodolitul, tahimetru, nivela, stația totală) pentru folosirea practică a instrumentelor topografice în vederea măsurării exacte a unghiurilor şi distanţelor sunt necesare cunoştinţe de optică geometrică, mecanică fină, rezistenţa materialelor şi altele. Pentru prelucrarea rezultatelor măsurătorilor din teren sunt necesare metode de calcul, ce se bazează pe noţiuni de geometrie, trigonometrie, algebră, analiză matematică şi informatică. Astfel, profesia de monitorizare de astăzi, inclusiv tehnicienii de teren și de birou, se bazează pe tehnologie mai mult ca niciodată. Cercetătorul din zilele noastre are acum la dispoziție multe instrumente diferite, pe care generațiile de inspectori dinaintea noastră nu au putut să le înțeleagă. Cu toate acestea, mă tem că tehnologia depășește profesia. Câți inspectori și-au luat timpul pentru a se educa în aceste îmbunătățiri? Deoarece cred că acum este momentul ca comunitatea profesională de sondaje să facă o pauză pentru o autoevaluare a abilităților noastre și a ceea ce va fi nevoie pentru a fi la curent cu realitatea. Una dintre cele mai mari obstacole cu care se confruntă profesia este lipsa tehnicienilor calificați pentru poziții atât în interior cât și în exterior. Recesiunea din 2008-2011 a redus numărul tehnicienilor din domeniul nostru din cauza lipsei de muncă desfășurată în criza economică, dar a venit și într-o perioadă în care tehnologia își începea creșterea, crescând eficiența sarcinilor sondajului. Recesiunea a obligat mulți inspectori și firme să facă reduceri drastice și să reducă investițiile în tehnologii noi, echipamente și instruire pentru a fi mai eficiente. Profesiunea de sondaj plătește acum prețul pentru această încetinire cu puțini tehnicieni instruiți în mod corespunzător, alături de profesioniști autorizați care nu rămân la curent cu inovația tehnologică și avansurile. Expertul profesionist trebuie să împlinească tehnologia prin promovarea profesiei în mai multe locuri dincolo de colegiul de patru ani. Trebuie să începem în gimnaziu și liceu la ore de matematică, știință și istorie, încurajând studenții să investigheze studiile ca o carieră. De asemenea, trebuie să susținem programe tehnice și profesionale care pot ajuta la introducerea sondajelor ca o posibilă cale dincolo de certificatul sau gradul asociat. Unul dintre cele mai simple subiecte pe care le folosesc în prezentări este discuția despre tehnologia GNSS și modul în care este integrată în aproape tot ceea ce vede studentul. De la telefonul mobil până la mașinile cu mașina de parint, GNSS ne înconjoară cu informații de geolocalizare pentru a ne face viața mai ușoară. Acești tehnicieni nu vor veni dintr-un program universitar de patru ani; ei vor veni de la acei adolescenți care petrec ore întregi onorându-și coordonarea mână-ochi cu jocuri video și curse cu drone. Acestea vor fi, de asemenea, mințile fluide care scriu codul pentru următoarea aplicație mare, iar profesia de expertiză trebuie să le îmbrățișeze pentru a-și încorpora munca în lumea noastră de geolocalizare.