Articolul precedent |
Articolul urmator |
569 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 15:27 |
SM ISO690:2012 SAVA, Panfil, TRUHINA, Ina. Probleme actuale ale practicii educației fizice școlare. In: Sport. Olimpism. Sănătate, 19-21 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2019, Ediția 4, pp. 107-109. ISBN 978-9975-131-76-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția 4, 2019 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" Chişinău, Moldova, 19-21 septembrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 107-109 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În baza studiului bibliografic intreprins menționăm doar două idei strategice ale educației fizice școlare, stipulate în documentul conceptual al domeniulu. Prima - indică că procesul educațional trebuie să fie orientat spre „...inițierea și ghidarea permanentă a elevilor de a practica sistematic și în mod independent cultura fizică și sportul, atât în perioada anilor de studii, cât și pe parcursul vieții.Eleviii, absolvind școala trebuie să devină conștienți de faptul că cultura fizică și sportul sunt mijloace eficiente în menținerea sănătășii și asigurării longivității umane. ”A doua idee răspunde (fie și parțial) la întrebarea cum trebuie realizat acest concept, menționându-se că:„În cadrul lecțiilor de educație fizică profesorul va acorda o atenție deosebită organizării lucrului independent al elevilor (în grup, individual). Elevii vor fi inițiați în diagnosticarea gradului de dezvoltare fizică și funcțională. În baza indicilor obținuți elevii, sub egida profesorului, vor elabora programe motrice individuale, menite să sporească gradul dezvoltării calităților fizice, să lichideze defectele fizice, să întremeze sănătatea”. Practic, reperele menționate indică că menirea școlii și a cadrelor didactice de educație fizică rezidă în formarea la elevi a conceptelor științifice, precum și în dezvoltarea competențelor praxiologice a acestora de a utiliza, în viața cotidiană, mijloacele educației fizice în scopul fortificării/menținerii sănătății. În acest context remarcăm, că rezultatele cercetării realizate a oferit posibilitate să analizăm situația școlară, din punct de vedere a implementării reperelor conceptuale vizate, menționând următoarele probleme existente: Based on the undertaken bibliographic study we mention only two strategic ideas of school physical education, stipulated in the conceptual document of the domain. The first one - indicates that the educational process must be oriented towards "... the initiation and permanent guidance of the students to practice systematically and independently the physical culture and the sport, both during the years of studies and throughout the life. The students, graduating the school must become aware of the fact that physical culture and sport are effective means of maintaining human health and ensuring human longevity. "The second idea responds (even partially) to the question of how this concept should be realized, mentioning that:" In the physical education lessons the teacher will pay special attention to the organization of the independent work of the students (in groups, individually). Students will be initiated in diagnosing the degree of physical and functional development. Based on the obtained indices the students, under the aegis of the teacher, will develop individual motor programs, meant to increase the degree of development of the physical qualities, to eliminate the physical defects, to strengthen the health. In practice, the mentioned marks indicate that the purpose of the school and the teachers of physical education reside in the training of students of the scientific concepts, as well as in the development of their praxiological competences to use, in the daily life, the means of the physical education for the purpose of fortifying / maintaining the health. In this context, we note that the results of the carried out research offered the possibility to analyze the school situation, from the point of view of the implementation of the conceptual mentioned landmarks, mentioning the following existing problems: |
||||||
Cuvinte-cheie repere conceptuale, educație fizică, elevi, sănătate, conceptual landmarks, physical education, students, health |
||||||
|