Psychological well-being in youth: reflective aspects
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
406 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-26 16:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2:316.47-053.6 (1)
Психология (3397)
Социальные процессы. Социальная динамика (581)
SM ISO690:2012
GOROVA, Olena. Psychological well-being in youth: reflective aspects. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 133-139. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779951
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Psychological well-being in youth: reflective aspects

Reflecții privind starea psihologică de bine la tineri

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779951
CZU: 159.923.2:316.47-053.6

Pag. 133-139

Gorova Olena
 
University of Educational Management
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2021


Rezumat

The article analyses the content and structural features of the representation of the category of “psychological wellbeing” in the perception of youth. The study observes the reflection of individual components of psychological well-being as a resource for maintaining the life quality during social crises. We highlighted and analysed the content of the activity, socio-psychological, personal-value components of the reflection of psychological well-being. We revealed that the personal-value component forms the basis of youth understanding of psychological well-being. Reflection of the activity component of psychological well-being reflects the awareness of resource activities. Reflection of the social network is one of the leading ways of maintaining an individual’s psychological well-being. The most represented in the youth understanding are personal resources, which can be conditionally attributed to the components of positive relations with the environment, autonomy and competence.

În articol sunt analizate conținutul și componentele structurale ale reprezentării „stării psihologice de bine” în viziunea tinerilor. Studiul arată că „starea psihologică de bine” este percepută ca o resursă de menținere a calității vieții în situații de criză socială. Sunt evidențiate și analizate componente ale procesului de reflecție cu referire la starea psihologică de bine (specificul activității, factorii psihosociali și percepția sinelui). Studiul relevă că valorizarea sinelui este o componentă esențială în reprezentarea cu referire la starea de bine. Reflecțiile privind specificul activității, o altă componentă a acestei reprezentări, exprimă modul de conștientizare a resurselor oferite de activitate. Respectiv, semnificațiile atribuite rețelelor sociale sunt aspecte esențiale în menținerea stării de bine la nivel individual. O parte importantă din conținutul reprezentării tinerilor se referă și la resursele personale, care pot fi direct relaționate de interacțiunile favorabile cu ceilalți, nivelul de compentență și gradul de autonomie.

Cuvinte-cheie
psychological well-being, the reflection of the activity, socio-psychological, personal-value components of psychological well-being,

stare psihologică de bine, componente ale procesului de reflecție privind starea psihologică de bine