Strategies of Optimizing Students Learning through Situational Leadership
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
391 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-29 14:03
SM ISO690:2012
ANGHEL, Gabriela Alina. Strategies of Optimizing Students Learning through Situational Leadership. In: 3rd Central and Eastern European LUMEN, 8-10 iunie 2017, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura LUMEN, 2017, pp. 32-33. ISBN 978-973-166-461-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
3rd Central and Eastern European LUMEN 2017
Conferința "3rd Central and Eastern European LUMEN"
Chişinău, Moldova, 8-10 iunie 2017

Strategies of Optimizing Students Learning through Situational Leadership


Pag. 32-33

Anghel Gabriela Alina
 
Valahia University of Targoviste
 
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2021


Rezumat

The research aims to identify models of best practices in choosing the appropriate style of situational leadership in line with the levels of development of a student. In order to achieve this, it is established the following overall objective: analysis of the relationship between competence and student‘s commitment being demonstrated during the learning process and leadership style provided by the professor. In order to meet this overall objective, the following were considered as specific objectives: identify the professor specific dominant leadership skills in the professor-student relationship (OS1); diagnosis of the level of development of students to allow correlation with the objectives or tasks on growth performance in learning (OS2); description of the partnership for learning performance (OS3). There were established the following hypothesis: there is a direct correlation between the style of leadership and motivation for learning (H 1); If the students knowledge level and abilities related to carrying out tasks is increased, then the level of motivation for learning increases (H2). Qualitative research has turned to the use of the following research methods: focus groups. From the analysis and interpretation of the results have been split off: the level of managerial competence of the teacher and educational correlates directly with stimulating and active participation of the student transforming all the process into an effective one.

Cercetarea îşi propune să identifice modele de bune practici în alegerea stilului adecvat de leaderschip în concordanţă cu nivelurile de dezvoltare ale unui student. In vederea realizării acestui scop, s-a stabilit următorul obiectiv general: analiza relaţiei dintre competenţă şi anagajamentul studenţilor în realizarea obiectivelor de învăţare, şi stilul de leaderschip oferit de profesorul manager. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, s-au considerat următoarele obiective specifice: identificarea abilităţilor specifice leaderschip-ului situaţional în relaţia profesor- student (OS1); identificarea la studenţi a stilului de leaderschip situaţional adecvat (OS2); descrierea parteneriatului pentru performanţă în învăţare (OS3). S-au stabilit următoarele ipoteze de lucru: Există o corelaţie directă între stilul de leaderschip şi motivaţia pentru învăţare (I1); Dacă nivelul cunosţinţelor şi abilităţilor studenţilor legate de realizarea sarcinilor este crescut, atunci nivelul motivaţiei pentru învăţare creşte. (I2). Cercetarea este de tip calitativ. În urma analizării şi interpretării rezultatelor s-au desprins urmăroarele: nivelul de competenţă managerială si educaţională ale profesorului, corelează direct cu stimularea si participarea activă a studentului la succesul şcolar.

Cuvinte-cheie
situational leadership education, student, university, motivation, success,

leaderschip situaţional, student, educaţie, succes şcolar, motivaţie