Eficiența aplicării mijloacelor din fitness în lecția de educație fizică cu elevii din ciclul liceal
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
369 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 11:39
SM ISO690:2012
BRAGARENCO, Nicolae, NISTREAN, Alina. Eficiența aplicării mijloacelor din fitness în lecția de educație fizică cu elevii din ciclul liceal. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 6, 16-18 septembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Editura USEFS, 2021, Ediția 6, pp. 9-16. ISBN 978-9975-131-99-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția 6, 2021
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
6, Chişinău, Moldova, 16-18 septembrie 2021

Eficiența aplicării mijloacelor din fitness în lecția de educație fizică cu elevii din ciclul liceal


Pag. 9-16

Bragarenco Nicolae1, Nistrean Alina2
 
1 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova,
2 Liceul Teoretic Român-German „Mihail Kogălniceanu“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2021


Rezumat

This article presents the methodological aspect of the application of fitness means in the physical education lesson to high school students. Based on the concept of the national curriculum of the discipline, the contents of the fitness module were studied, long and short-term projects were elaborated and the methodology of applying fitness means in the physical education lesson was proposed. The methodology proposed in the teaching-learningevaluation process of the fitness module, which aims at forming specific competencies / competence units in 12th grade students, has clearly demonstrated its efficiency in terms of the results of the pedagogical experiment.

Cuvinte-cheie
fitness, physical education, teaching-learning-assessment, 12th grade students