Articolul precedent |
Articolul urmator |
482 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 16:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (979) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076) |
SM ISO690:2012 MÂNDRUȚ, Octavian, MÂNDRUȚ, Ana-Marilena. Transdisciplinaritatea – un model integrat de abordare a instruirii. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).: Abordări inter/transdisciplinare în studierea matematicii (concept STEAM) . Studierea informaticii și tehnologiilor informaționale din perspectiva STEAM, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 272-294. ISBN 978-9975-76-357-8.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM). Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)." Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 272-294 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față se axează pe identificarea unor posibilități de realizare a elementelor esențiale presupuse de o învățare transversală, transdisciplinară, prin intermediul disciplinelor clasice. Transdisciplinaritatea în știință constituie un model de reunificare a preocupărilor științifice îndeosebi prin dimensiunea lor metodologică. Pentru învățământ, acest lucru este posibil în mod prioritar prin reunificarea tipurilor predominante de activități de învățare (și de acțiune) care sunt, în sens larg, similare pentru toate domeniile educaționale. Pornind de la modelul imaginat de D’Hainaut, a fost elaborat un model nou, cu 30 de activități de învățare, predominant transversale. Numărul acestora ar putea să fie mai mare, iar fiecare activitate predominantă cuprinde componente interioare identificabile. Raportat la domeniile de studii, este sugerată legătura dintre fiecare activitate de învățare și oportunitățile proprii disciplinei. Un model ideal de transdisciplinaritate ar trebui să organizeze activitatea de învățare pe aceste categorii transversale, ofertele de conținuturi fiind selectate în raport de necesitățile realizării acestora. Pe termen scurt, un astfel de model este greu de aplicat. În acest sens, soluția o reprezintă dezvoltarea activităților de învățare transversală prin intermediul disciplinelor școlare actuale. Un model pentru o disciplină școlară a pus în evidență varietatea deosebită a posibilităților de aplicare, în contextul actual. |
||||||
Cuvinte-cheie transdisciplinaritate, D’Hainaut, activităţi de învăţare, învățare transversală, model integrat, transdisciplinarity, D’Hainaut, learning activities, transversal learning, integrated mo |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Transdisciplinaritatea – un model integrat de abordare a instruirii"> <meta name="citation_author" content="Mândruț Octavian"> <meta name="citation_author" content="Mândruț Ana-Marilena"> <meta name="citation_publication_date" content="2021"> <meta name="citation_collection_title" content="Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)."> <meta name="citation_volume" content="Vol.1"> <meta name="citation_firstpage" content="272"> <meta name="citation_lastpage" content="294"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/272-294.pdf">