Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
455 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-05 01:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Организация обучения (533) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Învățarea racordată – factor al excelenței cognitive a elevului merituos. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 8-13. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595376 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5595376 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 8-13 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pornind de la ideea învățării ca o schimbare de comportament cognitiv și acțional al elevului, în articol este prefigurată o viziune reconstitutivă privind învățarea școlară, îmbinând și adecvând anumite elemente din mai multe tipuri de învățare – învățarea socială, învățarea vicariantă, învățarea constructivistă, învățarea meritologică, conferind coerență unui alt tip de învățare, celui al învățării racordate, adică o învățare care este pusă în legătură cu realitatea, fiind un acuplaj dintre învățare și context, mediu, situație, comunitate, fapte reale. Acest tip de învățare este generat de grija, mereu argumentată, de a nu derapa de la realitate în procesul de învățare, de a delimita cât mai real obiectul învățării, de a fi cât mai aproape de fenomene reale. De aceea, considerăm că, la ora actuală, pe lângă transdisciplinaritate, unul din elementele cele mai importante de care trebuie să ținem seama în învățarea racordată este realitatea, viața însăși. |
||||||
Cuvinte-cheie învățare socială, învățare vicariantă, învățare constructivistă, învățare meritologică, învățare racordată, comportament cognitiv, excelență cognitivă, elev merituos, elitopedagogie, social learning, vicarious learning, constructivist learning, meritological learning, connected learning, cognitive behavior, cognitive excellence, deserving student, elite pedagogy |
||||||
|