Indispensabilitatea interactivității umane în contextul crizei COVID-19
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
347 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-29 08:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43 (155)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
PERCIUN, Andrei. Indispensabilitatea interactivității umane în contextul crizei COVID-19. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2021, nr. 1(185), pp. 172-181. ISSN 1957-2294. DOI: https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 1(185) / 2021 / ISSN 1957-2294

Indispensabilitatea interactivității umane în contextul crizei COVID-19

The indispensability of human interactivity in the context of the COVID-19 crisis

DOI:https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.14
CZU: 37.018.43

Pag. 172-181

Perciun Andrei
 
Institutul de Istorie
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

Acest articol este cât se poate de actual în contextul implementării regimului de lucru de la distanță și studiilor on-line. Faptul că te poți afla la lucru sau la ore într-un context casnic reprezintă un privilegiu deosebit. Cu toate acestea, nu putem trece cu vederea unele lacune ale acestui tip de experiență. În cazul predării, cunoștințele nu se pot interpreta ca o sumă de date ce așteaptă să fie livrate destinatarilor. Contextul social și interacțiunea umană relevă dimensiunea de sens al cunoștințelor, iar odată cu prinderea sensului – individul, iar în cazul procesului de învățare – studentul, care este în stare să înțeleagă rostul și aplicabilitatea cunoștințelor. Vivacitatea stratului de semnififi cații se menține implicit datorită interacțiunii dintre oameni. Exigența de a întreține o comunicare efifi cientă în regimul studiilor de la distanță reprezintă o adevărată provocare, în primul rând, pentru profesori. În aceste împrejurări profesorul riscă să devină un livrator de date și mai puțin un formator de sensuri.

This article is particularly relevant in the context of the implementation of remote work regime and online studies. The fact that you can be at work or in the classroom in a domestic context is a special privilege. However, we cannot overlook some of the shortcomings of this type of experience. In the case of teaching, we must not interpret knowledge as a sum of data that needs to be delivered to the recipient. Currently, the problem of information interference has almost disappeared. Knowledge is more than a sum of data. The social context and human interaction reveal the meaningful dimension of knowledge, and once the meaning is grasped - and in the case of the learning process the student - will be able to understand the purpose and applicability of knowledge. The vivacity of the layer of meanings is maintained due to the interaction between people. The requirement to maintain effective communication in the distance learning regime is a real challenge, first of all, for the teacher. In these circumstances the teacher risks becoming a data provider.

Cuvinte-cheie
pandemie, COVID-19, fenomenologie, interactivitate, intersubiectivitate, studii de la distanță, comunicare on-line, IA,

pandemic, COVID-19, phenomenology, interactivity, intersubjectivity, distance learning, online communication, AI