Asistenţa socială a tineretului: direcţii de bază şi forme moderne
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
411 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-21 00:41
SM ISO690:2012
VÎRLAN, Maria, FRUNZE, Olesea. Asistenţa socială a tineretului: direcţii de bază şi forme moderne. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 146-147.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Asistenţa socială a tineretului: direcţii de bază şi forme moderne

Youth social assistance: basic directions and modern forms


Pag. 146-147

Vîrlan Maria, Frunze Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

În articolul de faţă se analizează teoriile existente în literatura de specialitate referitoare la problemele tineretului şi procedeele de soluţionare a acestora. Se evidenţiază patru grupe de teorii. Prima, cu reprezentanţii I. I. Budniţcaia, A.A. Kataeva, J. Garbarino, K. Davis, D. Herlihy reiese din considerentele, că tineretul reprezintă o parte a populaţiei, care are drept scop integrarea şi socializarea lor în societate. Cea de-a doua grupă de teorii (A. Ambert, A. Arnold, M. Blaug) abordează tineretul ca fiind cea mai importantă latură a societăţii, iar nevoile tinerilor sunt prioritare pentru societate. A treia concepţie inserează cercetările autorilor L.S. Vîgotski, R. Atkinson, K. Howard, D. Offer, E. Erickson, care evidenţiază particularităţile psihologice specifice tinerilor. Autorii celei de-a patra grupă de teorii (Ia. Korciak, A. F. Losev, J. Qvortrup) analizează tineretul ca fiind una din categoriile de populaţie cu drepturi egale ca şi celelalte categorii, tinerii fiind la fel de activi şi avînd o influenţă la fel de mare asupra multor evenimente sociale. Se supun analizei direcţiile de bază ale asistenţei sociale a tineretului. Se descrie pe larg logoterapia socială în lucru cu tinerii. Logoterapia socială studiază metodele, mijloacele şi procedeele de influenţă asupra reprezentărilor oamenilor despre procesele sociale, sensul vieţii, valorile sociale.

In this article we analyze existing theories in the literature on youth problems and their solutions. There are shown four groups of theories. First, representatives of I. I. Budniţcaia, A.A. Kataeva, J. Garbarino, K. Davis, D. Herlihy comes out from the fact that the youth is a part of population that aims to integrate into society. The second group of theories (A. Ambert, A. Arnold, M. Blaug) considers youth as the most important aspect of society and the needs of young people are a priority for society. The third concept contains the reasearches of the authors LS Vîgotski, R. Atkinson, K. Howard, D. Offer, E. Erickson, highlighting specific psychological features of young people. The authors of the fourth group of theories (Ia. Korciak, AF Losev, J. Qvortrup) consider youth as a category of people with equal rights as other groups, young people are as active and as having a high influence on many social events. The basic directions of the social assistance of youth are analyzed. It is described in detail social speech therapy work with young people. Social speech therapy studies the methods, tools and processes to influence people's representations of social processes, the meaning of life, social values.

Cuvinte-cheie
Tineri, asistenta sociala, integrare socială, socializare, particularităţi psihologice, logoterapia socială,

youth, social assistance, social integration, socialisation, psychological peculiarities, social logotherapy