Formarea personalității adolescenților prin activitățile motrice extracurriculare
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
649 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 19:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.03:796.012+37.015 (2)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2095)
РАЗВЛЕЧЕНИЯ. ЗРЕЛИЩА. ИГРЫ. СПОРТ (1703)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4022)
SM ISO690:2012
POZÎNĂREA, Remus-Mihail, CALUGHER, Viorica. Formarea personalității adolescenților prin activitățile motrice extracurriculare. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2021, nr. 37(1), pp. 156-161. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.37-1.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 37(1) / 2021 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Formarea personalității adolescenților prin activitățile motrice extracurriculare

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2021.37-1.12
CZU: 373.03:796.012+37.015

Pag. 156-161

Pozînărea Remus-Mihail1, Calugher Viorica2
 
1 Colegiul Național „V.Alecsandri”, Bacău,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2021


Rezumat

În şcoala contemporană, eficienţa educaţiei depinde de gradul în care se pregăteşte elevul pentru participarea la dezvoltarea de sine şi de măsura în care reuşeşte să pună bazele formării personalităţii copiilor, iar aceasta se produce atât în cadrul orelor de curs, cât şi în afara lor, adică prin activităţi extraşcolare. Complexitatea finalităţilor educaţionale impune îmbinarea activităţilor curriculare cu cele extraşcolare. În acest context, învăţământul are misiunea de a forma elevii sub aspect psihointelectual, fizic şi socioafectiv, pentru o cât mai adecvată integrare socială. Astfel, fără a nega importanţa educaţiei de tip curricular, devine tot mai evident faptul că educaţia extraşcolară, adică cea realizată dincolo de procesul de învăţământ, îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii tinerilor. Cercetarea sociologică, realizată în cadrul a patru colegii din orașul Bacău, România (Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, Colegiul Tehnic de Comunicaţii „Nicolae Vasilescu-Karpen”, Colegiul Național „Ferdinand” și Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu”) în perioada septembrie - octombrie 2020 pe un eșantion de 210 persoane (130 liceeni, 80 părinți), și-a propus ca scop să identifice opiniile elevilor și părinților acestora asupra principalelor aspecte privind activitatea extracurriculară: gradul de implicare a elevilor în activități extrașcolare; nivelul relaţiei de parteneriat al şcolii cu familia în derularea activităţilor extraşcolare; tipurile de activități extrașcolare necesare elevilor; modalitățile de organizare a acestora; nivelul de motivație pentru participare la activitățile extrașcolare; avantajele şi dezavantajele activităților mortice extracurriculare și oportunitățile pe care le oferă acestea.

Cuvinte-cheie
activitate extracurriculară, educație formală și informală