Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-27 17:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:792.8 (5) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4067) |
Театр. Сценическое искусство. Драматические представления (524) |
![]() ŞOMĂCESCU, Simona. Educația prin dans. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 23 aprilie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, 2021, Vol.2, pp. 18-19. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 23 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:792.8 | ||||||
Pag. 18-19 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Cuvinte-cheie educație prin dans, pedagogia dansului, învățământ coregrafic, profesor de dans, sociologia dansului, terapie prin dans |
||||||
Teza |
||||||
În secolul XXI învățământul artistic reprezintă o temă de mare interes, care vizează atât formarea profesioniștilor din domeniul artei dansului – balerini, dansatori, profesori, maeștrii de balet, coregrafi, critici de dans, cercetători – cât și formarea noilor generații de tineri prin intermediul unei educații coregrafice. Provocările pe care balerinii și dansatorii le au de înfruntat astăzi sunt cu mult mai dificile și solicitante în comparație cu epocile anterioare, aspect ce reclamă o reconfigurare a sistemului de învățământ vocațional în care sunt formați viitori interpreți profesioniști, indiferent de genul coregrafic în care ne plasăm: dans clasic, dans modern, dans tradițional sau dans popular scenic. Cercetările științifice și studiile întreprinse privind aspectele pozitive pe care dansul le are în procesul de dezvoltare al tinerilor a determinat la sfârșitul secolului precedent o adevărată mișcare socială, în special, în țările anglosaxone, privind introducerea educației prin dans în curriculum național. În plan social, dansul reprezintă pentru categoriile defavorizate o oportunitate de a se identifica, afirma și comunica, reușind astfel să se integreze în societate. Astăzi, persoane încadrate în categorii de vârstă vulnerabilă ori prezentând dificultăți locomotorii sau traume psiho-emoționale, se recuperează atât fizic cât și mintal prin dans, sub îndrumarea unor specialiști formați în acest sens, ceea ce demonstrează valențele terapeutice ale dansului. Educația prin dans nu mai reprezintă un privilegiu al clasei aristocrate, ca în secolul al XVII-lea, ea face parte astăzi din viața societății și contribuie în mod direct la dezvoltarea membrilor acesteia. Nivelul de bunăstare al unei nații este confirmat de cultura pe care o susține și promovează. În absența unei educații artistice, nu poate exista o cultură! Fundamentul unei societăți prospere îl reprezintă tocmai sistemul său de învățământ, iar în cazul nostru, performanța companiilor de balet și de dans contemporan depinde în mod nemijlocit de organizarea sistemului de învățământ coregrafic. |