Articolul precedent |
Articolul urmator |
358 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-08 20:51 |
SM ISO690:2012 BURLACU, Victoria. Dizabilitatea populației ca problemă medico-socială în Republica Moldova. In: Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători, 1 ianuarie 2016, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2016, p. 29. ISBN 978-9975-82-029-5.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Culegere de rezumate științifice ale studenților, rezidenților și tinerilor cercetători 2016 | ||||||
Conferința "Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători" Chișinău, Moldova, 1 ianuarie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 29-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Persoanele cu dizabilități reprezintă persoanele cu deficiențe fizice, mintale sau senzoriale, deficiențe care în interacțiunea cu diverse bariere, pot împiedica participarea deplină și eficientă la viața societății în condiții de egalitate cu celelate persoane. Scopul lucrării. Studierea particularităților medico-sociale a persoanelor cu dezabilități în Republica Moldova. Material si metode. Pentru efectuarea acestei lucrări științifice au fost revizuite sursele literare cu scop de a evidenția importanța cunoașterii problemelor persoanelor cu dizabilități. Ca material de studiu s-a utilizat literatură de specialitate, datele statistice a Departamentului de statistică din RM, persoane cu dizabilități, anuarul statistic a centrului Național de Management a MS RM. Rezultate. Rezultatele studiului vor fi esențiale pentru creșterea calității de asistență socială si medicală a persoanelor cu dizabilități. În Republica Moldova încadrarea în dizabilitate constituie doar 5% din populatie, ceea ce reprezintă mult mai putin decît media globală. Concluzii. (1) Numarul persoanelor cu dizabilități în Republica Moldova constituie 5% din numărul total al populației si are tendința spre creștere. (2) Accesul persoanelor cu dizabilități la procesul de educație, muncă si odihnă este limitat. Doar 2% din instituțiile educaționale sunt adaptate totalmente la necesitățile persoanelor cu dizabilități. (3) Reîncadrarea în munca a persoanelor cu acest statut constituie doar 1,5%. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilitate, medico-social, deficiențe, disability, medical and social deficiencies. |
||||||
|