Abordări teoretice privind domeniul publicității
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
363 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-03 18:22
SM ISO690:2012
BORICEAN, Veronica. Abordări teoretice privind domeniul publicității. In: International Conference of Young Researchers , 5-6 noiembrie 2009, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2009, Ediția 7, p. 127. ISBN 978-9975-70-901-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 7, 2009
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 5-6 noiembrie 2009

Abordări teoretice privind domeniul publicității


Pag. 127-127

Boricean Veronica
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2021


Rezumat

Marketingul este mai mult decât o simplã distribuție a bunurilor de la producător la consumatorul final. El cuprinde toate stadiile intre cercetarea produsului şi activitatea post-marketing, ce urmează după vânzarea finalã. Una dintre aceste etape este publicitatea, implicit reclama. Etapele sunt ca verigile unui lanț; dacã una dintre ele este slabã, lanțul se va rupe. De aceea publicitatea este la fel de importantã ca orice altã etapã sau verigã a lanțului; succesul fiecăreia dintre ele depinzând de celelalte. Produsul sau serviciul în sine, denumirea sa, ambalajul, prețul şi sistemul de ditribuţie, toate sunt reflectate prin publicitate, şi tocmai de aceea aceasta a fost denumitã şi sufletul unei organizații. Fãrã publicitate nu se poate realiza fluxul de produse sau servicii cãtre distribuitori sau vânzători şi de aici spre consumatori sau utilizatori. În evoluţia sa ca putere în marketing, publicitatea a devenit o forţã economicã şi socialã majorã. Specialiştilor în publicitate li s-a acordat o atenţie sporitã şi acum îşi desfãşoarã activitatea într-un cadru legal şi regulamentar complex. Poate cea mai importantã schimbare în publicitatea secolului XX este sentimentul responsabilitãţii sociale împãrtãşit de oamenii din publicitate. Multe practici publicitare care erau aproape o rutinã în urmã cu un secol astãzi sunt condamnate în mod universal de cãtre industria publicitãţii. Oamenii din publicitate înţeleg cã încrederea publicului este cheia unei publicitãţi de succes. Internetul, aşa numita autostradã electronicã, a schimbat sensul publicitatii. Acesta a cunoscut o amploare deosebitã de la apariţie şi oferã perspectivele unui acces simplu în ambele sensuri între cumpãrãtori şi vânzãtori. De asemenea, transformã în realitate comunicarea globalã convenabilã, imediat disponibilã. Satul global, propus pentru prima datã de Marshall McLuhan cu aproximativ 40 de ani în urmã, devine repede o realitate tehnicã. Totuşi, unii observatori pun sub semnul întrebãrii prezicerile optimiste ale celor care vãd lumea interactivã în pragul uşii. Lucrarea de faţã îşi propune o prezentare a domniului publicitãţii printr-o definire concretã a termenilor, iar pentru o mai bunã înţelegere se va realiza o comparaţie între reclamã şi publicitate. De asemenea, vor fi descrise funcţiile acestui domeniu atât de important în economie.

Cuvinte-cheie
publicitatea, reclamă, comportamentul consumatorului, comunicarea

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Boricean, V.</dc:creator>
<dc:date>2009</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Marketingul este mai mult dec&acirc;t o simpl&atilde; distribuție a bunurilor de la producător la consumatorul final. El cuprinde toate stadiile intre cercetarea produsului şi activitatea post-marketing, ce urmează după v&acirc;nzarea final&atilde;. Una dintre aceste etape este publicitatea, implicit reclama. Etapele sunt ca verigile unui lanț; dac&atilde; una dintre ele este slab&atilde;, lanțul se va rupe. De aceea publicitatea este la fel de important&atilde; ca orice alt&atilde; etap&atilde; sau verig&atilde; a lanțului; succesul fiecăreia dintre ele depinz&acirc;nd de celelalte. Produsul sau serviciul &icirc;n sine, denumirea sa, ambalajul, prețul şi sistemul de ditribuţie, toate sunt reflectate prin publicitate, şi tocmai de aceea aceasta a fost denumit&atilde; şi sufletul unei organizații. F&atilde;r&atilde; publicitate nu se poate realiza fluxul de produse sau servicii c&atilde;tre distribuitori sau v&acirc;nzători şi de aici spre consumatori sau utilizatori. &Icirc;n evoluţia sa ca putere &icirc;n marketing, publicitatea a devenit o forţ&atilde; economic&atilde; şi social&atilde; major&atilde;. Specialiştilor &icirc;n publicitate li s-a acordat o atenţie sporit&atilde; şi acum &icirc;şi desf&atilde;şoar&atilde; activitatea &icirc;ntr-un cadru legal şi regulamentar complex. Poate cea mai important&atilde; schimbare &icirc;n publicitatea secolului XX este sentimentul responsabilit&atilde;ţii sociale &icirc;mp&atilde;rt&atilde;şit de oamenii din publicitate. Multe practici publicitare care erau aproape o rutin&atilde; &icirc;n urm&atilde; cu un secol ast&atilde;zi sunt condamnate &icirc;n mod universal de c&atilde;tre industria publicit&atilde;ţii. Oamenii din publicitate &icirc;nţeleg c&atilde; &icirc;ncrederea publicului este cheia unei publicit&atilde;ţi de succes. Internetul, aşa numita autostrad&atilde; electronic&atilde;, a schimbat sensul publicitatii. Acesta a cunoscut o amploare deosebit&atilde; de la apariţie şi ofer&atilde; perspectivele unui acces simplu &icirc;n ambele sensuri &icirc;ntre cump&atilde;r&atilde;tori şi v&acirc;nz&atilde;tori. De asemenea, transform&atilde; &icirc;n realitate comunicarea global&atilde; convenabil&atilde;, imediat disponibil&atilde;. Satul global, propus pentru prima dat&atilde; de Marshall McLuhan cu aproximativ 40 de ani &icirc;n urm&atilde;, devine repede o realitate tehnic&atilde;. Totuşi, unii observatori pun sub semnul &icirc;ntreb&atilde;rii prezicerile optimiste ale celor care v&atilde;d lumea interactiv&atilde; &icirc;n pragul uşii. Lucrarea de faţ&atilde; &icirc;şi propune o prezentare a domniului publicit&atilde;ţii printr-o definire concret&atilde; a termenilor, iar pentru o mai bun&atilde; &icirc;nţelegere se va realiza o comparaţie &icirc;ntre reclam&atilde; şi publicitate. De asemenea, vor fi descrise funcţiile acestui domeniu at&acirc;t de important &icirc;n economie.</p></dc:description>
<dc:source>International Conference of Young Researchers  (Ediția 7) 127-127</dc:source>
<dc:subject>publicitatea</dc:subject>
<dc:subject>reclamă</dc:subject>
<dc:subject>comportamentul consumatorului</dc:subject>
<dc:subject>comunicarea</dc:subject>
<dc:title>Abordări teoretice privind domeniul publicității</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>