Pedagogia evaluării curente a competențelor lingvistice: calitatea testelor și corespunderea acestora programelor de studii
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
366 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-25 15:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1452)
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2639)
SM ISO690:2012
APACHIŢA, Svetlana. Pedagogia evaluării curente a competențelor lingvistice: calitatea testelor și corespunderea acestora programelor de studii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 4, pp. 135-145. ISBN 978-9975-46-424-6. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 4, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Pedagogia evaluării curente a competențelor lingvistice: calitatea testelor și corespunderea acestora programelor de studii

CZU: 378.1

Pag. 135-145

Apachiţa Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Any evaluation process tracks the results or the feedback of the training process. Thus, the learner's learning activity is influenced by the appreciation system that targets both summative and formative assessment. Formative evaluation aims to make student an actor of his / her own learning. The current evaluation is carried out during the teaching-learning process and serves to indicate where the partial results are to the final ones. Due to the results obtained, the student will change his learning strategy, the teacher will change the teaching strategy and guidance, and the manager will change his management strategy.

Orice proces de evaluare urmărește rezultatele sau efectul de feedback al procesului de instruire. Astfel, activitatea de învățare a studentului este influențată de sistemul de apreciere care vizează atât evaluarea sumativă, cât și cea formativă. Evaluarea formativă are drept scop de a-l face pe student actor al propriei învăţări. Evaluarea curentă se realizează pe parcursul procesului de instruire şi are rolul de a indica unde se situează rezultatele parţiale faţă de cele finale. În funcție de rezultatele obținute, studentul îşi va modifica strategia de învăţare, profesorul – pe cea de predare şi de îndrumare, iar managerul – strategia managerială. Scopul cercetării este eficientizarea evaluării curente a studenţilor, evidențierea criteriilor de evaluare a competențelor lingvistice la orele practice şi la teste. Metodele teoretice de cercetare utilizate sunt: analiza, sistematizarea şi generalizarea. Analiza s-a realizat în baza legităţilor, teoriilor, concepţiilor, principiilor şi ideilor din domeniul pedagogiei, psihologiei, sociologiei educaţiei.

Cuvinte-cheie
summative and formative assessment, assessment methods, docimological test.,

evaluare sumativă, evaluare formativă, metode de evaluare, test docimologic.