Aspecte ale inteligenței emoționale în managementul stresului la copii de vârstă școlară mică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
359 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 18:56
SM ISO690:2012
NICULĂEŞ, Ana. Aspecte ale inteligenței emoționale în managementul stresului la copii de vârstă școlară mică. In: Practica psihologică modernă, 26-28 septembrie 2014, Chişinău. CEP UPS „I.Creangă”, 2014, pp. 124-129. ISBN 978-9975-46-231-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practica psihologică modernă 2014
Conferința "Practica psihologică modernă"
Chişinău, Moldova, 26-28 septembrie 2014

Aspecte ale inteligenței emoționale în managementul stresului la copii de vârstă școlară mică


Pag. 124-129

Niculăeş Ana
 
Liceul Teoretic Român-Italian „Dante Alighieri”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2021


Rezumat

The article emphasizes the influence of the mediators: perceived locus of control, the severity of the stress, the emotions perceived and the perceived efficiency of the coping strategies at elementary school children. Coping is the process through which people regulate their behavior and emotions in situations of psychological stress. This is one of the five areas of emotional intelligence identified by R. Bar-On. In the article are presented the procedure and results of the research, which is based on a sample of 17 institutions from Chisinau. As well we offer recommendations for teachers how to develop abilities of emotional intelligence during lessons and are offered argument in favor of teaching emotional intelligence in schools.