Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
663 88 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 17:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.015 (43) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2096) |
SM ISO690:2012 ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Dezvoltarea identităţii vocaţionale – premisă-cheie în orientarea elevilor spre viitor. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 80-84. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.14 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.14 | ||||||
CZU: 373.015 | ||||||
Pag. 80-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul pune în evidenţă rolul consilierii / educaţiei vocaţionale în prevenirea dificultăţilor de adaptare şcolară şi în dezvoltarea identităţii vocaţionale. Consilierea reprezintă un demers care s-a conturat încă de la începuturile secolului trecut, deşi abordarea iniţială avea conotaţii uşor diferite de cele actuale. În ansamblul de teorii şi modele, elaborate recent de cercetători precum Luyckx, Lent, Brown ş.a., menţionăm Inventarul pentru construirea viitoarei cariere a studentului (2018), în ideea de a explica, în termeni moderni, procesele implicate în dezvoltarea vocaţională şi a carierei. Prezentul studiu reprezintă o analiză teoretică a dimensiunilor identificate de autorii respectivi, cu scopul de a oferi cititorilor o perspectivă integratoare asupra unui instrument de lucru util cercetătorilor, psihologilor, cadrelor didactice, ţinând cont de faptul că orientarea spre viitor a elevilor reprezintă un scop al fiecăruia dintre aceştia. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare, carieră, consiliere/educaţie vocaţională, identitate vocaţională, SCCI, adaptation, career, vocational identity, vocational counseling/education, SCCI |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2021.1.14</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Adăscăliţei, C.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea identităţii vocaţionale – premisă-cheie în orientarea elevilor spre viitor</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>adaptare</subject> <subject>carieră</subject> <subject>consiliere/educaţie vocaţională</subject> <subject>identitate vocaţională</subject> <subject>SCCI</subject> <subject>adaptation</subject> <subject>career</subject> <subject>vocational identity</subject> <subject>vocational counseling/education</subject> <subject>SCCI</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.015</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-04-12</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul pune în evidenţă rolul consilierii / educaţiei vocaţionale în prevenirea dificultăţilor de adaptare şcolară şi în dezvoltarea identităţii vocaţionale. Consilierea reprezintă un demers care s-a conturat încă de la începuturile secolului trecut, deşi abordarea iniţială avea conotaţii uşor diferite de cele actuale. În ansamblul de teorii şi modele, elaborate recent de cercetători precum Luyckx, Lent, Brown ş.a., menţionăm Inventarul pentru construirea viitoarei cariere a studentului (2018), în ideea de a explica, în termeni moderni, procesele implicate în dezvoltarea vocaţională şi a carierei. Prezentul studiu reprezintă o analiză teoretică a dimensiunilor identificate de autorii respectivi, cu scopul de a oferi cititorilor o perspectivă integratoare asupra unui instrument de lucru util cercetătorilor, psihologilor, cadrelor didactice, ţinând cont de faptul că orientarea spre viitor a elevilor reprezintă un scop al fiecăruia dintre aceştia.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article aims to highlight the role of vocational counseling / education in preventing difficulties in school adaptation and in developing vocational identity. Counseling is an approach that has been shaped since the beginning of the last century, although the initial approach had slightly different connotations from the current ones. In the set of theories and models developed by recent researchers in the field of vocational and career identity Luyckx, Lent, Brown and other authors introduce the Student Career Construction Inventory (2018) to explain the processes involved in vocational and career development. The present study represents a theoretical analysis of the dimensions identified by the mentioned authors, in order to offer readers an integrative perspective on a useful working tool for researchers, psychologists, teachers, considering that the future orientation of the students is a goal of each one of them.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>