Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
784 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 22:14
SM ISO690:2012
MIHALACHI, Rodica, PANICO, Vasile. Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Pedagogie în învățământul preșcolar și primar, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 4, pp. 271-282. ISBN 978-9975-76-321-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică


Pag. 271-282

Mihalachi Rodica1, Panico Vasile2
 
1 Liceul Teoretic „Ion și Doina Aldea-Teodorovici”, mun. Chișinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2021


Rezumat

În lucrare se reflectă/ilustrează posibilitățile și mijloacele de realizare a unui parteneriat benefic și funcțional școală-familie orientat spre sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. Parteneriatul școală-familie devine un factor eficient de sporire a însușitei elevilor atunci când se fundamentează pe principiile pedagogiei colaborării: umanizarea vieții și activității de învățare a elevilor; încrederea și optimismul; ajutorul și înțelegerea reciprocă; unitatea activității independente creatoare și autoeducația ș. a. Sistemul de activități de colaborare școală-familie s-a fundamentat pe ideile/conceptele pedagogiei colaborării și a fost orientat/ direcționat spre realizarea a două obiective de bază: a) formarea culturii pedagogice a părinților; b) sporirea însușitei elevilor prin realizarea unui parteneriat colaborativ.

The paper reflects / illustrates the possibilities and means of achieving a beneficial and functional school-family partnership aimed at increasing the quality of young school pupils. The school-family partnership becomes an effective factor for increasing the pupils' learning when it is based on the principles of collaboration pedagogy: humanizing the life and learning activity of pupils; confidence and optimism; mutual help and understanding; the unity of independent creative activity and self-education, etc. The system of school-family collaboration activities was based on the ideas / concepts of collaborative pedagogy and was oriented towards the achievement of two basic objectives: a) The formation of the pedagogical culture of the parents; b) Increasing the pupils' learning by achieving a collaborative partnership.

Cuvinte-cheie
parteneriat școală-familie, însușita elevilor de vârstă școlară mică, pedagogia colaborării, principiile pedagogiei colaborării,

school-family partnership, the characteristics of young school age pupils, the pedagogy of collaboration, the principles of pedagogy of collaboration

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Mihalachi, R.</creatorName>
<affiliation>Liceul Teoretic „Ion și Doina Aldea-Teodorovici”, mun. Chișinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Panico, V.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Parteneriatul școală &ndash; familie &icirc;n sporirea &icirc;nsușitei elevilor de v&acirc;rstă școlară mică</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-321-9</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>parteneriat școală-familie</subject>
<subject>însușita elevilor de vârstă școlară mică</subject>
<subject>pedagogia colaborării</subject>
<subject>principiile pedagogiei colaborării</subject>
<subject>school-family partnership</subject>
<subject>the characteristics of young school age pupils</subject>
<subject>the pedagogy of collaboration</subject>
<subject>the principles of pedagogy of collaboration</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&Icirc;n lucrare se reflectă/ilustrează posibilitățile și mijloacele de realizare a unui parteneriat benefic și funcțional școală-familie orientat spre sporirea &icirc;nsușitei elevilor de v&acirc;rstă școlară mică. Parteneriatul școală-familie devine un factor eficient de sporire a &icirc;nsușitei elevilor atunci c&acirc;nd se fundamentează pe principiile pedagogiei colaborării: umanizarea vieții și activității de &icirc;nvățare a elevilor; &icirc;ncrederea și optimismul; ajutorul și &icirc;nțelegerea reciprocă; unitatea activității independente creatoare și autoeducația ș. a. Sistemul de activități de colaborare școală-familie s-a fundamentat pe ideile/conceptele pedagogiei colaborării și a fost orientat/ direcționat spre realizarea a două obiective de bază: a) formarea culturii pedagogice a părinților; b) sporirea &icirc;nsușitei elevilor prin realizarea unui parteneriat colaborativ.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The paper reflects / illustrates the possibilities and means of achieving a beneficial and functional school-family partnership aimed at increasing the quality of young school pupils. The school-family partnership becomes an effective factor for increasing the pupils&#39; learning when it is based on the principles of collaboration pedagogy: humanizing the life and learning activity of pupils; confidence and optimism; mutual help and understanding; the unity of independent creative activity and self-education, etc. The system of school-family collaboration activities was based on the ideas / concepts of collaborative pedagogy and was oriented towards the achievement of two basic objectives: a) The formation of the pedagogical culture of the parents; b) Increasing the pupils&#39; learning by achieving a collaborative partnership.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>