Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-10 22:14 |
![]() MIHALACHI, Rodica, PANICO, Vasile. Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Pedagogie în învățământul preșcolar și primar, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 4, pp. 271-282. ISBN 978-9975-76-321-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 4, 2021 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 271-282 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare se reflectă/ilustrează posibilitățile și mijloacele de realizare a unui parteneriat benefic și funcțional școală-familie orientat spre sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. Parteneriatul școală-familie devine un factor eficient de sporire a însușitei elevilor atunci când se fundamentează pe principiile pedagogiei colaborării: umanizarea vieții și activității de învățare a elevilor; încrederea și optimismul; ajutorul și înțelegerea reciprocă; unitatea activității independente creatoare și autoeducația ș. a. Sistemul de activități de colaborare școală-familie s-a fundamentat pe ideile/conceptele pedagogiei colaborării și a fost orientat/ direcționat spre realizarea a două obiective de bază: a) formarea culturii pedagogice a părinților; b) sporirea însușitei elevilor prin realizarea unui parteneriat colaborativ. |
||||||
Cuvinte-cheie parteneriat școală-familie, însușita elevilor de vârstă școlară mică, pedagogia colaborării, principiile pedagogiei colaborării, school-family partnership, the characteristics of young school age pupils, the pedagogy of collaboration, the principles of pedagogy of collaboration |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Mihalachi, R.</creatorName> <affiliation>Liceul Teoretic „Ion și Doina Aldea-Teodorovici”, mun. Chișinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Panico, V.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Parteneriatul școală – familie în sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-321-9</relatedIdentifier> <subjects> <subject>parteneriat școală-familie</subject> <subject>însușita elevilor de vârstă școlară mică</subject> <subject>pedagogia colaborării</subject> <subject>principiile pedagogiei colaborării</subject> <subject>school-family partnership</subject> <subject>the characteristics of young school age pupils</subject> <subject>the pedagogy of collaboration</subject> <subject>the principles of pedagogy of collaboration</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În lucrare se reflectă/ilustrează posibilitățile și mijloacele de realizare a unui parteneriat benefic și funcțional școală-familie orientat spre sporirea însușitei elevilor de vârstă școlară mică. Parteneriatul școală-familie devine un factor eficient de sporire a însușitei elevilor atunci când se fundamentează pe principiile pedagogiei colaborării: umanizarea vieții și activității de învățare a elevilor; încrederea și optimismul; ajutorul și înțelegerea reciprocă; unitatea activității independente creatoare și autoeducația ș. a. Sistemul de activități de colaborare școală-familie s-a fundamentat pe ideile/conceptele pedagogiei colaborării și a fost orientat/ direcționat spre realizarea a două obiective de bază: a) formarea culturii pedagogice a părinților; b) sporirea însușitei elevilor prin realizarea unui parteneriat colaborativ.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The paper reflects / illustrates the possibilities and means of achieving a beneficial and functional school-family partnership aimed at increasing the quality of young school pupils. The school-family partnership becomes an effective factor for increasing the pupils' learning when it is based on the principles of collaboration pedagogy: humanizing the life and learning activity of pupils; confidence and optimism; mutual help and understanding; the unity of independent creative activity and self-education, etc. The system of school-family collaboration activities was based on the ideas / concepts of collaborative pedagogy and was oriented towards the achievement of two basic objectives: a) The formation of the pedagogical culture of the parents; b) Increasing the pupils' learning by achieving a collaborative partnership.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>