Factorii microclimaterici în cabinetele de informatică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
370 0
SM ISO690:2012
DANCUŢA, Mariana. The microclimate factors within the computer classrooms. In: Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători, 16-18 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP ”Medicina”, 2019, p. 65. ISBN 978-9975-82-148-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători 2019
Conferința "Culegere de rezumate ştiinţifice ale studenţilor, rezidenţilor şi tinerilor cercetători"
Chișinău, Moldova, 16-18 octombrie 2019

Factorii microclimaterici în cabinetele de informatică

The microclimate factors within the computer classrooms


Pag. 65-65

Dancuţa Mariana
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 7 martie 2021


Rezumat

Introducere. Sănătatea copiilor se formează sub influenţa unui complex de factori socio-igienici, biologici şi ecologici, de aceea problema ocrotirii sănătăţii copiilor nu poate fi cercetată fără evidenţa condiţiilor mediului de instruire.
Scopul lucrării. Evaluarea factorilor de microclimat în cabinetele de informatică.
Material şi metode. Obiect de studiu au fost condițiile de instruire a elevilor în cabinetele de informatică, în trei școli. Au fost cercetataţi trei factori fizici ai aerului (temperatura, umiditatea relativă, viteza de mişcare a aerului) la începutul şi sfîrşitul zilei; la începutul, mijlocul şi sfîrşitul săptămânii; în semestrul I şi III. Instrumentele utilizate: psihrometrul Assman, catatermometrul sferic.
Rezultate. În rezultatul cercetării microclimatului a fost stabilit, că în semestrul I de studii, temperatura aerului, în dinamica săptămînală a variat de la 16,2 pînă la 17,3oC (la prima lecție) și de la 17,6 pînă la 18,9oC (la lecţia a VI-a). În semestrul III (semestru de iarnă) temperatura aerului a crescut pe parcursul săptămînii la prima lecție de la 18,6 pînă la 19,3oC, iar la lecţia a VI-a de la 19,2 pînă la 20,6oC. Umiditatea aerului în sem. I s-a micşorat de la 62,3% la 55,4% spre sfîrşitul săptămînii, în sem. III – 69,9% (luni, la prima lecție) scăzând până la 58,1% (lecția a VI-a, vineri). Viteza de mişcare a aerului a scăzut pe parcursul sem. I doar cu 0,01 m/s de luni pînă vineri (de la 0,1 m/s pînă la 0,09 m/s), pe parcursul sem. III – cu 0,03 m/s (de la 0,11 m/s până la 0,08 m/s).
Concluzii. Modificări esenţiale ale factorilor micrcoclimatici s-au înregistrat la lecția a VI-a (în dinamica zilei), în ziua de vineri (în dinamica săptămînii) și în semestrul III (în dinamica anului).



Introduction. Children's health is formed under the influence of a complex of socio-hygienic, biological and ecological factors, so the problem of child health protection cannot be investigated without the evidence of the training environment conditions.
Objective of the study. Evaluation of microclimate factors in computer classrooms.
Material and methods. The subject of the study was the students training conditions in computer rooms, from three schools. Three physical factors of the air (temperature, relative humidity, the speed of air movement) were investigated at the beginning and end of the day; at the beginning, middle and end of the week; in the first and third semesters. Instruments used: Assman psychrometer, the spherical katathermometer.
Results. As a result of the microclimate research it was established that in the first semester of study the air temperature in the dynamics of the week varied from 16.2 to 17.3oC (at the first lesson) and from 17.6 to 18.9oC (at 6th lesson). In the third semester (winter semester) the air temperature increased during the first lesson from 18.6 to 19.3oC and at the 6th lesson from 19.2 to 20.6oC. Air humidity in the first semester decreased from 62.3% to 55.4% towards the end of the week, in the third semester – from 69.9% (Monday, at the first lesson), to 58.1% (at 6th lesson, Friday). The speed of air movement has fallen during the first semester only with 0.01 m/s from Monday to Friday (from 0.1 m/s to 0.09 m/s), during the third semester – by 0.03 m/s (from 0.11 m/s to 0.08 m/s).
Conclusions. Essential changes in the microclimatic factors were recorded at the 6th lesson (in the dynamics of the day), on Friday (in the dynamics of the week) and in the third semester (in the dynamics of the year).



Cuvinte-cheie
factorii de microclimat, cabinet de informatică,

microclimate factors, computer rooms